بررسی تأثیر رشد دارایی‎ها و قابلیت‌های بازاریابی بر بازده غیرعادی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

  • عبدالله فتوحی فشتمی 1
  • حسن فتوحی فشتمی 2
  • 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه غیر انتفاعی مهرآستان، آستانه، گیلان، ایران
  • 2 دانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداري، دانشگاه گیلان، رشت، گیلان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 10 (1398) , صفحه 104-119
چاپ شده: 1398-08-30

چکیده

این تحقیق با هدف بررسی تأثیر رشد دارایی‎ها و قابلیت‌های بازاریابی بر بازده غیرعادی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد. قابلیت‌های بازاریابی و رشد دارایی‎ها به عنوان متغیر مستقل و بازده غیرعادی سهام متغیر وابسته پژوهش بودند. نمونه آماری تحقیق شامل 1376 سال-شرکت مشاهده (8 سال مالی و 172 شرکت) طی بازه زمانی 1389 تا 1396 از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بود. تجزیه و تحلیل فرضیه‌های تحقیق با استفاده از روش رگرسیون ترکیبی و رگرسیون پانل دیتا با استفاده از نرم‌افزار اقتصادسنجی Eviews9 انجام گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات در این تحقیق با استفاده از روش تخمین EGLS در سطح اطمینان 95 درصد نشان داد که رشد دارایی‌ها و قابلیت‌های بازاریابی شرکت تأثیر مثبت و معناداری بر بازده غیرعادی سهام شرکت دارند یعنی با افزایش هر یک از متغیرهای رشد دارایی‌ها و قابلیت‌های بازاریابی شرکت، بازده غیرعادی سهام شرکت نیز افزایش می‌یابد.

کلمات کلیدی: رشد دارایی‎ها، قابلیت‌ بازاریابی، بازده غیرعادی سهام

ارجاع به مقاله
فتوحی فشتمی ع., & فتوحی فشتمی ح. (1398). بررسی تأثیر رشد دارایی‎ها و قابلیت‌های بازاریابی بر بازده غیرعادی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(10), 104-119. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1259

  • دفعات مشاهده مقاله: 204
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 177

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده