بررسی تأثیر رشد داراییها و قابلیتهای بازاریابی بر بازده غیرعادی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
- 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه غیر انتفاعی مهرآستان، آستانه، گیلان، ایران
- 2 دانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداري، دانشگاه گیلان، رشت، گیلان، ایران
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی تأثیر رشد داراییها و قابلیتهای بازاریابی بر بازده غیرعادی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد. قابلیتهای بازاریابی و رشد داراییها به عنوان متغیر مستقل و بازده غیرعادی سهام متغیر وابسته پژوهش بودند. نمونه آماری تحقیق شامل 1376 سال-شرکت مشاهده (8 سال مالی و 172 شرکت) طی بازه زمانی 1389 تا 1396 از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بود. تجزیه و تحلیل فرضیههای تحقیق با استفاده از روش رگرسیون ترکیبی و رگرسیون پانل دیتا با استفاده از نرمافزار اقتصادسنجی Eviews9 انجام گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات در این تحقیق با استفاده از روش تخمین EGLS در سطح اطمینان 95 درصد نشان داد که رشد داراییها و قابلیتهای بازاریابی شرکت تأثیر مثبت و معناداری بر بازده غیرعادی سهام شرکت دارند یعنی با افزایش هر یک از متغیرهای رشد داراییها و قابلیتهای بازاریابی شرکت، بازده غیرعادی سهام شرکت نیز افزایش مییابد.
- دفعات مشاهده مقاله: 204
- دفعات دانلود مقاله کامل : 177