تأثیر مهارتهای مدیران مدارس ابتدایی بر کیفیت عملکردی
- 1 کارشناس علوم تربیتی، پردیس امام جعفر صادق ، دانشگاه فرهنگیان ایلام (نویسنده مسئول)
- 2 کارشناس علوم تربیتی، پردیس امام جعفر صادق ، دانشگاه فرهنگیان ایلام
- 3 کارشناس علوم تربیتی، پردیس امام جعفر صادق ، دانشگاه فرهنگیان ایلام
- 4 کارشناس علوم تربیتی، پردیس امام جعفر صادق ، دانشگاه فرهنگیان ایلام
چکیده
موفقیت یک سازمان در گرو مهارت های مدیران و تمام کارکنان آن سازمان است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مهارتهای مدیریتی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام میباشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی ایلام میباشد که در سال 95-96 در قسمتهای اجرایی مشغول به کار می میباشند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه مهارتهای مدیریتی کافمن و لی و پرسشنامه عملکرد مدیران پاترسون است. روش تجزیهوتحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گامبهگام میباشد. نتایج همبستگی نشان داد بین مهارت مدیریتی انسانی، فنی و ادراکی بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام تأثیر و رابطه مثبت معنادار (01/0 ≥ P) وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون گامبهگام نشان داد که مهارت مدیریتی ادراکی، انسانی و فنی به ترتیب پیشبینی کننده قوی کیفیت عملکرد شغلی مدیران مدارس ابتدایی استان ایلام است (01/0 ≥ P) و مدل معادلات ساختاری نشان داد که مهارت ادراکی در مدل بیشترین با مقدار بیشترین تأثیر را روی کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 337
- دفعات دانلود مقاله کامل : 339