ارزیابی هوش تجاری و تجزیه و تحلیل در تحقیقات حسابداری مدیریت

  • آسو امین عشایری 1
  • 1 کارشناس ارشد حسابداری بخش عمومی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 2315-2331
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

فناوری‌های جدید با سرعت شگفت‌آوری در حال پیشرفت هستند، به طوری که جوامع به طور کلی و بازارها به دنبال ترفندهایی با سرعت غیرقابل توصیف برای تضمین بقای خود هستند. با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک بقای شرکت ها، بسته به استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و هوش تجاری میباشد. سیستم های حسابداری مدیریت امکان ارتقای عملکرد شرکت ها در استفاده از فناوری های نوین را فراهم می­کند. در این پژوهش که از روش پرسشنامه و نظرات مدیران شرکت های نوپا و استارتاپ ها، در آن استفاده شد، مولفه های مختلفی از جمله توجه به تحقیق و توسعه، هوشمندی کسب و کار، خلاقیت و جذابیت و تسلط مدیران شرکت ها بر پیشرفت های تکنولوژیک از جمله شاخص های اثرگذار بر عملکرد شرکت های نوپا، که از سیستم های حسابداری مدیریت استفاده میکنند دانسته شد.

کلمات کلیدی: هوشمندی کسب و کار، سیستم های حسابداری مدیریت، شرکت های نوپا

ارجاع به مقاله
امین عشایری آ. (1403). ارزیابی هوش تجاری و تجزیه و تحلیل در تحقیقات حسابداری مدیریت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 2315-2331. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2652

  • دفعات مشاهده مقاله: 118
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 154

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده