نقش پراكندگي بين شرکتی بر استراتژي بازاريابي بين المللي

  • آسو امین عشایری 1
  • 1 کارشناس ارشد حسابداری بخش عمومی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 628-645
چاپ شده: 1402-12-29

چکیده

علیرغم اهمیت عملی و نظری آنها در جهان جهانی شدن، قابلیت های بازاریابی در زمینه بین المللی و پراکندگی بین سازمانی آنها در سایه تحقیقات باقی می ماند. به طور خاص، مفید بودن اثرات مستقیم قابلیت ها و سازمان پراکنده آنها بر استراتژی ها و عملکرد شرکت مشخص نیست. این مطالعه با تکیه بر چارچوب قابلیت پویا، شرایط مرزی را بررسی می کند که مدیریت پراکندگی قابلیت ها و تأثیرات آن بر اقدامات و عملکرد استراتژیک را هدایت می کند. با استفاده از داده های نظرسنجی از نمونه ای از شرکت ها، یافته ها نشان می دهد که قابلیت های پراکنده به دلیل توانایی آنها در کمک به شرکت ها برای دستیابی به اهداف اصلی عملکرد به صورت غیر مستقیم از طریق توسعه توانایی مدیریت عناصر خارج از کشور (استراتژی سازگاری) سودمند است. علاوه بر این، تصمیمات شرکت ها در مورد قابلیت های پراکندگی مشروط به این است که پویایی و هماهنگی بازار پیوند پراکندگی و سازگاری را تعدیل کند. این مطالعه دانش مربوط به پیامدهای اضافی قابلیت های بازاریابی را تقویت می کند، لنزهای جدیدی را برای مشاهده پراکندگی بازاریابی ارائه می دهد و به مدیران راهنمایی می کند.

کلمات کلیدی: قابلیت های پویا، قابلیت های بازاریابی بین المللی، پراکندگی، کارایی

ارجاع به مقاله
امین عشایری آ. (1402). نقش پراكندگي بين شرکتی بر استراتژي بازاريابي بين المللي. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 628-645. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2378

  • دفعات مشاهده مقاله: 24
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 19

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده