شناسایی و اولویتبندی مولفههای تعالی منابع انسانی بر اساس تکنیک AHP (بررسی موردی آموزش و پرورش)
- 1 دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
- 2 دکتری اقتصاد سلامت، گرایش اقتصاد سنجی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
- 3 دانشجوی دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، دبی، امارات
- 4 استادیار رشته مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران
- 5 مدیر گروه و استادیار گروه اقتصاد واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
- 6 دانشیار گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
چکیده
هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویتبندی مولفههای تعالی منابع انسانی در سازمان آموزش و پرورش استان تهران است.دروش تحقیق حاضر کاربردی و از نوع کیفی-کمی است. از رویکرد تحلیل تم و تحلیل سلسه مراتب شبکهای در جهت دست یافتن به هدف تحقیق بهره گرفته شد. جهت گردآوری اطلاعات از ابزار مصاحبه و پرسشنامه به شرح زیر استفاده شد. نظرات 12 نفر از کارکنان با تجربه و مدیران سازمان آموزش و پرورش تهران با استفاده از تکنیک گلوله برفی و با رسیدن به اشباع اطلاعاتی، جهت دست یافتن به هدف تحقیق جمعآوری گردید. بر اساس نتایج رویکرد تحلیل تم؛ 6 مقوله اصلی، در 18 تم اصلی و 60 تم فرعی موثر بر تعالی سازمانی در آموزش و پرورش تهران شناسایی گردیدند. بر اساس نتایج رویکرد تحلیل سلسه مراتبی اهداف و استراتژی با وزن 0.369 رتبة اول متغیر رهبری با وزن 0.165 رتبه دوم، منابع و زیرساختها با وزن 0.092 رتبه سوم، مدیریت منابع انسانی با وزن 0.081 رتبة چهارم، فعالیت محوری با وزن 0.073 رتبة پنجم و متغیر عوامل مالی با وزن 0.03 رتبة ششم در تعالی سازمانی اداره آموزش و پرورش تهران نقش دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 109
- دفعات دانلود مقاله کامل : 166