بررسی تأثیر کیفیت رابطه مشتری بر قصد خرید مجدد با نقش میانجی سطح قیمت مورد مطالعه (مشتریان کافه رستوان آدینه)

  • مهدی آدینه آزادگله 1
  • احسان صیاد آبندانکش 2
  • رضا کاظمی 3
  • 1 آدینه آزادگله
  • 2 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی-بازاریابی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران
  • 3 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 1136-1160
چاپ شده: 1402-02-02

چکیده

کیفیت ارتباط مشتری به‌عنوان بخشی درخدمات بسیار حائز اهمیت است و به‌طور روزافزون بر گستره فعالیت آن افزوده می‌شود، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای می‌تواند بر قصد خرید مجدد و میزان سطح قیمت تاثیرگذار باشد؛ بنابراین مدیریت صحیح و جهت‌دهی به کیفیت ارتباط به مشتری، اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر کیفیت رابطه مشتری بر قصد خرید مجدد با نقش میانجی سطح قیمت می‌باشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش در زمره پژوهش‌های توصیفی – پیمایشی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان کافه رستوان آدینه می‌باشد که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 به‌دست‌آمده است و منبع سوالات پرسشنامه مقاله آنتوی و همکاران (2021) می‌باشد و پرسشنامه‌ها به‌صورت غیرتصادفی در دسترس در اختیار مشتریان قرارگرفته است و 384 پرسشنامه جمع آوری شده است. اطلاعات تحقیق به روش معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار spss, Smart pls و با استفاده از آزمون‌های آماری، توصیفی و استنباطی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و برای اندازه‌گیری نگرش پاسخ‌دهندگان، جواب‌ها در طول یک طیف 5 امتیازی رتبه‌ای لیکرت سنجیده شده است. نتایج نشان داده است که قیمت میان روابط نقش میانجی ایفا می کند و تمامی فرضیات به طور مثبت تأیید شده اند.

کلمات کلیدی: قصد خرید مجدد، سطح قیمت، کیفیت رابطه مشتری، کافه رستوان آدینه

ارجاع به مقاله
آدینه آزادگله م., صیاد آبندانکش ا., & کاظمی ر. (1402). بررسی تأثیر کیفیت رابطه مشتری بر قصد خرید مجدد با نقش میانجی سطح قیمت مورد مطالعه (مشتریان کافه رستوان آدینه). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 1136-1160. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2459

  • دفعات مشاهده مقاله: 132
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 314