بررسی تاثیر تبلیغات شبکه های اجتماعی بر برندسازی محصولات آرایشی و بهداشتی

  • الهام حسن نیا کلائی 1
  • صبورا خورشیدی پاجی 2
  • حسام الدین صدیری 3
  • رضا کاظمی 4
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
  • 4 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 1065-1080
چاپ شده: 1402-12-29

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تبلیغات شبکه های اجتماعی بر برندسازی در بین مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی در استان مازندران انجام گرفته است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی و از نظر نوع داده ها کمی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه استفاده کنندگان از محصولات لوازم بهداشتی و آرایشی در استان مازندران می باشد. روش نمونه گیری به کاررفته در پژوهش حاضر تصادفی ساده بوده است که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 314 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردیدند. از نرم افزار SPSS و PLS برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده استفاده شده است. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از این است که جذابیت تصویری تبلیغات، جذابیت شعار تبلیغات، استفاده از نماد و سمبل ها و استفاده از افراد مشهور بر برندسازی در محصولات آرایشی و بهداشتی تاثیر مثبت و معنادار دارد.

کلمات کلیدی: تبلیغات، شبکه های اجتماعی، برندسازی

ارجاع به مقاله
حسن نیا کلائی ا., خورشیدی پاجی ص., صدیری ح. ا., & کاظمی ر. (1402). بررسی تاثیر تبلیغات شبکه های اجتماعی بر برندسازی محصولات آرایشی و بهداشتی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 1065-1080. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2420

  • دفعات مشاهده مقاله: 75
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 109