بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد رقابتی (مورد مطالعه: کارکنان موسسه اعتباری ملل در شعب شهر تهران)

  • زهره حاجيها 1
  • شبنم كنشلو 2
  • 1 عضو هيئت علمي گروه حسابداري واحد تهران شرق، دانشگاه آزاداسلامي، تهران، ايران
  • 2 دانشجوي دكتري مديريت بازرگاني، گرايش بازاريابي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب، تهران، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 12-25
چاپ شده: 1402-11-20

چکیده

تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد رقابتی شکل گرفته است. تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی، بر مبنای ماهیت داده­ها از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 122 نفر از کارکنان موسسه اعتباری ملل در سطح شهر تهران بوده که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. پرسش­نامه­های استاندارد ابزار گردآوری داده­ها در تحقیق حاضر را شکل داده‌اند. نرم‌افزار مورد استفاده برای تحلیل داده‌های پژوهش مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از رویکرد PLS بوده است. نتایج به دست آمده حاکی از نقش مثبت و معنادار بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد رقابتی می‌باشد. نتایج نشان داد که مولفه‌های بازاریابی کارآفرینانه از قبیل فرصت‌گرایی، نوآوری، ریسک‌پذیری، خلق ارزش، اهرم کردن منابع، شدت مشتری و فعال بودن نیز تاثیر مثبت و معناداری بر بهبود عملکرد رقابتی موسسه اعتباری ملل دارند.

کلمات کلیدی: بازاریابی کارآفرینانه، نوآوری، خلق ارزش، عملکرد رقابتی

ارجاع به مقاله
حاجيها ز., & كنشلو ش. (1402). بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد رقابتی (مورد مطالعه: کارکنان موسسه اعتباری ملل در شعب شهر تهران). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 12-25. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2301

  • دفعات مشاهده مقاله: 67
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 67