بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر بهبود نوآوریهای سازمانی (مورد مطالعه: موسسه اعتباری ملل)
- 1 عضو هيئت علمي گروه مديريت بازرگاني تهران جنوب، دانشگاه آزاداسلامي، تهران، ايران
- 2 دانشجوي دكتري مديريت بازرگاني، گرايش بازاريابي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب، تهران، ايران
چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر بهبود نوآوریهای سازمانی بوده است. تحقیق از منظر هدف، کاربردی و از نظر نوع دادهها کمی و مبتنی بر مطالعات توصیفی پیمایشی بوده است. نمونه آماری مورد نظر شامل 105 نفر از کارکنان موسسه اعتباری ملل در شهر تهران بوده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که تحقیقات بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری بر بهبود نوآوری سازمانی در موسسه اعتباری ملل داشته است. همچنین نتایج نشان داد که تحقیقات بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری بر نوآوریهای تولیدی، نوآوریهای فرآیندی و نوآوریهای اداری در موسسه اعتباری ملل داشته است. از اینرو پیشنهاد میگردد تا مدیران و مسئولین این موسسه بر نقش تاثیرگذار تحقیقات بازاریابی در پیشبرد اهداف سازمان توجه ویژهای داشته و با کمک این مولفه در شناسایی نیازهای مشتریان بانک، گامهای موثرتری را بردارند.
- دفعات مشاهده مقاله: 0
- دفعات دانلود مقاله کامل : 0