بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر بهبود نوآوری‌های سازمانی (مورد مطالعه: موسسه اعتباری ملل)

  • فرزانه بيک زاده عباسی 1
  • شبنم كنشلو 2
  • 1 عضو هيئت علمي گروه مديريت بازرگاني تهران جنوب، دانشگاه آزاداسلامي، تهران، ايران
  • 2 دانشجوي دكتري مديريت بازرگاني، گرايش بازاريابي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب، تهران، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 647-657
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر بهبود نوآوری‌های سازمانی بوده است. تحقیق از منظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده­ها کمی و مبتنی بر مطالعات توصیفی پیمایشی بوده است. نمونه آماری مورد نظر شامل 105 نفر از کارکنان موسسه اعتباری ملل در شهر تهران بوده است. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که تحقیقات بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری بر بهبود نوآوری سازمانی در موسسه اعتباری ملل داشته است. همچنین نتایج نشان داد که تحقیقات بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری بر نوآوری­های تولیدی، نوآوری‌های فرآیندی و نوآوری‌های اداری در موسسه اعتباری ملل داشته است. از اینرو پیشنهاد می‌گردد تا مدیران و مسئولین این موسسه بر نقش تاثیرگذار تحقیقات بازاریابی در پیشبرد اهداف سازمان توجه ویژه‌ای داشته و با کمک این مولفه در شناسایی نیازهای مشتریان بانک، گام‌های موثرتری را بردارند.

کلمات کلیدی: تحقیقات بازاریابی، نوآوری سازمانی، موسسه اعتباری ملل، مشتری

ارجاع به مقاله
بيک زاده عباسی ف., & كنشلو ش. (1403). بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر بهبود نوآوری‌های سازمانی (مورد مطالعه: موسسه اعتباری ملل). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 647-657. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2509

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0