بررسی رابطه کیفیت خدمات ارائه شده بر میزان وفاداری مشتریان باشگاه¬های بدنسازی شهرستان اردبیل
- 1 استاد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 3 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 4 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده
کیفیت خدمات ارائه شده میتواند یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بـر وفـاداری مشتریان باشـد، باشگاههای بدنسازی برای جذب مشتری و همچنین فراهم کردن زمینهای برای استفاده مجدد مشتریان از خدمات خود و کسب سودآوری در مقایسه با سایر مراکز ورزشی رقابت میکنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر کیفیت خدمات ارائه شده بر حس وفاداری مشتریان باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل بود. پژوهش حاضر از نوع میدانی بود و جامعه آماري آن تمامی مشتریان باشگاههای بدنسازی شهرستان اردبیل بودند. تعداد 338 نفر از این جامعه بصورت تصادفی طبقاتی بعنوان نمونه انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامۀ استاندارد چین لیو استفاده شد که روایی محتوایی و صوري آن را استادان متخصص تأیید کردند و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفاي کرونباخ به دست آمد (98/0=α). با توجه به میانگین کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان مشاهده شد که هر دو شاخص در بین ورزشکاران از سطح مطلوبی برخوردار بود. همچنین نتایج نشان داد همبستگی دو شاخص کیفیت ارائه شده در سالنهای بدنسازی و وفاداری مشتریان این باشگاهها معنیدار (05/0>P) و مثبت بود. با توجه به یافتهها و مشاهدات مدیران و باشگاهداران باشگاههای بدنسازی باید بدانند بر اساس رضایت و درك از مدیریت آنها و خدمات ارائه شده و کیفیت آن، چه تأثیری بر مشتریان میگذارد و به وفاداري رفتاري آنان میانجامد.
- دفعات مشاهده مقاله: 3
- دفعات دانلود مقاله کامل : 1