بررسی رابطه کیفیت خدمات ارائه شده بر میزان وفاداری مشتریان باشگاه¬های بدنسازی شهرستان اردبیل

  • مهرداد محرم زاده 1
  • مختار مختاری 2
  • مرتضی اسماعیلی 3
  • مریم فرهادوند 4
  • 1 استاد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
  • 4 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 950-956
چاپ شده: 1402-12-29

چکیده

کیفیت خدمات ارائه شده می­تواند یکی از مهم­ترین عوامل تاثیر گذار بـر وفـاداری مشتریان باشـد، باشگاه­های بدنسازی برای جذب مشتری و همچنین فراهم کردن زمینه­ای برای استفاده مجدد مشتریان از خدمات خود و کسب سودآوری در مقایسه با سایر مراکز ورزشی رقابت می­کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر کیفیت خدمات ارائه شده بر حس وفاداری مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهرستان اردبیل بود. پژوهش حاضر از نوع میدانی بود و جامعه آماري آن تمامی مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهرستان اردبیل بودند. تعداد 338 نفر از این جامعه بصورت تصادفی طبقاتی بعنوان نمونه انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامۀ استاندارد چین لیو  استفاده شد که روایی محتوایی و صوري آن را استادان متخصص تأیید کردند و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفاي کرونباخ به دست آمد (98/0=α). با توجه به میانگین کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان مشاهده شد که هر دو شاخص در بین ورزشکاران از سطح مطلوبی برخوردار بود. همچنین نتایج نشان داد همبستگی دو شاخص کیفیت ارائه شده در سالن­های بدنسازی و وفاداری مشتریان این باشگاه­ها معنی­دار (05/0>P) و مثبت بود. با توجه به یافته­ها و مشاهدات مدیران و باشگاه­داران باشگاه­های بدنسازی باید بدانند بر اساس رضایت و درك از مدیریت آن­ها و خدمات ارائه شده و کیفیت آن، چه  تأثیری بر مشتریان می­گذارد و به وفاداري رفتاري آنان می­انجامد.

کلمات کلیدی: کیفیت خدمات، وفاداری، مشتری، باشگاه بدنسازی.

ارجاع به مقاله
محرم زاده م., مختاری م., اسماعیلی م., & فرهادوند م. (1402). بررسی رابطه کیفیت خدمات ارائه شده بر میزان وفاداری مشتریان باشگاه¬های بدنسازی شهرستان اردبیل. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 950-956. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2258

  • دفعات مشاهده مقاله: 3
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 1