مقایسه مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اماکن ورزشی بر وفاداری مشتریان و دلبستگی به مکان ورزشکاران شهرستان اردبیل

  • مهرداد محرم زاده 1
  • مرتضی اسماعیلی 2
  • مختار مختاری 3
  • مریم فرهادوند 4
  • 1 استاد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
  • 4 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 943-949
چاپ شده: 1402-12-29

چکیده

رضایت مشتری به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان در ارتباط با مشتریان مرد  می‌باشد و به احساس و نگرش مشتری نسبت به محصول و نیز خدمات بعد از مصرف گفته می شود. هدف از پژوهش حاضر مقایسه مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اماکن ورزشی بر وفاداری مشتریان و دلبستگی به مکان ورزشکاران شهرستان اردبیل بود.پژوهش حاضر از نوع میدانی بود و جامعه آماري آن تمامی مشتریان اماکن ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان اردبیل بودند. تعداد 338 نفر از این جامعه بصورت تصادفی طبقاتی بعنوان نمونه انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامۀ استاندارد چین لیو (2008( استفاده شد که روایی محتوایی و صوري آن را استادان متخصص تأیید کردند و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفاي کرونباخ به دست آمد (98/0= α). نتایج نشان داد شاخص دلبستگی مکانی در دو گروه از ورزشکاران با مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اختلاف معنی­داری را نشان داد (001/0=P). همچنین شاخص وفاداری مشتریان بین دو گروه اختلاف معنی­داری را به اندازه (001/0=P) نشان داده شد.با توجه به یافته­هاي پژوهش حاضر، ضروري است تا مسئولان و مدیران در جهت تحقق رضایت بیشتر مشتري و سودآوري مستمر اماکن ورزشی دولتی، با تعهد به قول­هاي داده شده و ارائۀ خدمات ملموستر به مشتریان استفاده کننده از خدمات این اماکن، نقش بارزتري را به منظور ارتباط بهتر با مشتري ایفا کنند.

کلمات کلیدی: مدیریت خصوصی، مدیریت دولتی، اماکن ورزشی، وفاداری، دلبستگی به مکان

ارجاع به مقاله
محرم زاده م., اسماعیلی م., مختاری م., & فرهادوند م. (1402). مقایسه مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اماکن ورزشی بر وفاداری مشتریان و دلبستگی به مکان ورزشکاران شهرستان اردبیل. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 943-949. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2257

  • دفعات مشاهده مقاله: 3
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 1