مقایسه مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اماکن ورزشی بر وفاداری مشتریان و دلبستگی به مکان ورزشکاران شهرستان اردبیل
- 1 استاد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل، ایران
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 3 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 4 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده
رضایت مشتری به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان در ارتباط با مشتریان مرد میباشد و به احساس و نگرش مشتری نسبت به محصول و نیز خدمات بعد از مصرف گفته می شود. هدف از پژوهش حاضر مقایسه مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اماکن ورزشی بر وفاداری مشتریان و دلبستگی به مکان ورزشکاران شهرستان اردبیل بود.پژوهش حاضر از نوع میدانی بود و جامعه آماري آن تمامی مشتریان اماکن ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان اردبیل بودند. تعداد 338 نفر از این جامعه بصورت تصادفی طبقاتی بعنوان نمونه انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامۀ استاندارد چین لیو (2008( استفاده شد که روایی محتوایی و صوري آن را استادان متخصص تأیید کردند و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفاي کرونباخ به دست آمد (98/0= α). نتایج نشان داد شاخص دلبستگی مکانی در دو گروه از ورزشکاران با مدیریت خصوصی و مدیریت غیر خصوصی اختلاف معنیداری را نشان داد (001/0=P). همچنین شاخص وفاداری مشتریان بین دو گروه اختلاف معنیداری را به اندازه (001/0=P) نشان داده شد.با توجه به یافتههاي پژوهش حاضر، ضروري است تا مسئولان و مدیران در جهت تحقق رضایت بیشتر مشتري و سودآوري مستمر اماکن ورزشی دولتی، با تعهد به قولهاي داده شده و ارائۀ خدمات ملموستر به مشتریان استفاده کننده از خدمات این اماکن، نقش بارزتري را به منظور ارتباط بهتر با مشتري ایفا کنند.
- دفعات مشاهده مقاله: 3
- دفعات دانلود مقاله کامل : 1