بررسی اثر وفاداری مشتری بر رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت عملکرد
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازرگانی داخلی، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 2 گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 3 گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
چکیده
نقش مسئولیت اجتماعی در عملکرد مدیریت میتواند مدیران ارشد اجرایی شرکت را تشویق کند تا در مشارکت و اجرای مسئولیت اجتماعی به شیوهای ثابت پیشگیرانه عمل کنند. این بحث مفهوم بسیار مهمی را برای سطح اجرایی، یعنی سطح مدیریت شرکت ترسیم میکند که شرکتها باید منافع کسبوکار، مشتریان، سایر ذینفعان، محیطزیست و جامعه را بهمنظور بهینهسازی نتایج مسئولیت اجتماعی برای بهبود رقابتپذیری و بهبود رقابت، متعادل کنند. هدف این پژوهش ارزیابی نقش اساسی مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) بر مدیریت عملکرد (PM) و اثر تعدیلگر وفاداری مشتری (CL) است. داده های آماری این پژوهش به صورت پرسشنامه به تعداد 220 نفر از مدیران ارشد، مدیران و کارشناسان شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران در سهماهه سوم سال 1401 جمع آوری شده و تحلیل آماری توسط نرم افزار pls و با استفاده از معادلات ساختاري انجام گرفته است. نتایج نشان می دهد وفاداری مشتری بر رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت عملکرد اثر دارد و آن را تقویت می کند.
- دفعات مشاهده مقاله: 174
- دفعات دانلود مقاله کامل : 136