بررسی علل وفاداری مشتریان اینترنتی

  • حمیده فرجیار 1
  • داود گرجی زاده 2
  • مجید فاتح پور 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 2 گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 3 گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 25 (1402) , صفحه 1911-1920
چاپ شده: 1402-06-26

چکیده

اخیرا شبکه اجتماعی به طور گسترده به عنوان یك ابزار معاصر محبوب در بازاریابی شناخته شده است. یك شرکت با ا ستفاده از یك صفحه هوادار در شبکه اجتماعی می تواند به موفقیت برسد و با ارائه مزایای خاص به اعضای که در صفحه شبکه اجتماعی آنها پسندیده شده ارتباط مثبت مشتری (مصرف کننده) با نام تجاری را حفظ نماید. بر این اساس برندها باید روی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی تمرکز کنند. بر اساس روند حاضر، شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای به عنوان فضایی برای تعامل مستقیم با مشتریان و تعامل سریعتر، تسهیم اطلاعات و مشارکت مشتریان پذیرفته شدده است. روند مشارکت مشتریان در محیط آنلاین شامل جستجو و جمع آوری اطلاعات درباره خدمات و محصولات برند و فعالیتهای تبلیغات شفاهی برای یك برند می باشد. امروزه سازمانها در دوران اقتصاد مشتری مدار فعالیت می کنند که در این دوران، مشتری حاکم واقعی بازار است؛ بنابراین سازمانها باید بیاموزند که چگونه از تمرکز بر محصول یا خدمات به سمت تمرکز بر مشتریان حرکت کنند. آنها باید مشتریان را به عنوان یک دارایی در نظر بگیرند که نیاز به مدیریت و رساندن به بالاترین میزان بازدهی دارد. امروزه بسیاری از سازمانهای خدماتی برنامه های وفاداری مشتریان را به عنوان بخشی از فعالیت های توسعه روابط گسترش داده اند. وفاداری مشتری مفهومی پیچیده ای می باشد. فرهنگ لغت آکسفورد وفاداری را حالتی از ثابت قدم بودن در بیعت تعریف کرده است.

کلمات کلیدی: وفاداری، شبکه اجتماعی، مشتریان

ارجاع به مقاله
فرجیار ح., گرجی زاده د., & فاتح پور م. (1402). بررسی علل وفاداری مشتریان اینترنتی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(25), 1911-1920. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2126

  • دفعات مشاهده مقاله: 179
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 149