مروری بر مفاهیم و اصول مهم و اساسی “مدیریت کیفیت جامع”

  • فهیمه سادات موسوی 1
  • زهرا علی پور درویشی 2
  • سمیه صائب نیا 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش امور مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، واحد تهران (مرکزی)، اراک، ایران
  • 2 دانشیار مدیریت بازرگانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 273-290
چاپ شده: 1400-08-28

چکیده

هدف از تحقیق حاضر مروری بر مفاهیم واصول مهم و اساسی “مدیریت کیفیت جامع” است. درسالهای اخیر، توجه زیادی به نیازهای مشتریان در رابطه با سطوح کیفیت خدمات شده است سطوح بالای ارائه خدمت به مشتریان به عنوان ابزاری در جهت نیل به مزیت های رقابتی استفاده می شود به موازات افزایش آگاهی مشتریان از خدمات قابل ارائه توسط بانکها و سایر موسسات مالی بطور فزاینده ای نسبت به کیفیت خدمات دریافتی حساسیت نشان می دهند به منظور حفظ رابطۀ بلند مدت توام بارضایتمندی مشتریان بانکها باید بدانند که چگونه می توانند خدماتی با کیفیت بالا ارائه دهند. این تحقیق به روش کتابخانه ای مروری بر مفاهیم واصول مهم واساسی “مدیریت کیفیت جامع” می پردازد.

کلمات کلیدی: مدیریت، اقتصاد، اثربخشی، کارایی، کیفیت

ارجاع به مقاله
موسوی ف. س., علی پور درویشی ز., & صائب نیا س. (1400). مروری بر مفاهیم و اصول مهم و اساسی “مدیریت کیفیت جامع”. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 273-290. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2142

  • دفعات مشاهده مقاله: 144
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 193