بررسی تاثیر ارزش اقتصادی با رضایت مشتریان در شعب بانک ملی اراک

  • فهیمه سادات موسوی 1
  • زهرا علی پور درویشی 2
  • سمیه صائب نیا 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش امور مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، واحد تهران (مرکزی)، اراک، ایران
  • 2 دانشیار مدیریت بازرگانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 233-244
چاپ شده: 1398-03-25

چکیده

رضایت مشتری میزان مطلوبیتی است كه مشتری به خاطر خصوصیات مختلف محصول كسب می كنند. رضایت مشتری موجب وفاداری مشتریان می گردد و در نتیجه افزایش شهرت و اعتبار شركت همچنین افزایش سودآوری آتی شركت را به دنبال دارد تأمین رضایت مشتری زمانی حاصل می شود كه خواست واقعی مشتری تأمین شده و نیاز او در زمان معین و به روشی كه او می خواهد برآورده شود. این پژوهش به بررسی تاثیر ارزش اقتصادی با رضایت مشتریان در شعب بانک ملی اراک پرداخته است. لذا تحقیقی کاربردی است. روش گردآوری داده­ها پرسشنامه میباشد. در دسته­بندی بر اساس ماهیت و روش گردآوری داده­های پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. اطلاعات مربوط به ادبیات نظری از روش کتابخانه­ای و داده­های آماری از روش میدانی جمع­آوری شده. جامعه مورد نظر این پژوهش مشتریان در شعب بانک ملی اراک است که به علت در دسترس نبودن تعداد کل جامعه آماری از جوامع نامحدود استفاده می­شود. با توجه به تعداد جامعه آماری تعداد نمونه به کمک جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر به دست آمد. داده‌های به دست آمده از پرسشنامه‌های جمع‌آوری شده در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی تحلیل شد نتایج نشان داد که ارزش اقتصادی بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی: ارزش اقتصادی، رضایت مشتری، شعب بانک ملی اراک

ارجاع به مقاله
موسوی ف. س., علی پور درویشی ز., & صائب نیا س. (1398). بررسی تاثیر ارزش اقتصادی با رضایت مشتریان در شعب بانک ملی اراک. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 233-244. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2140

  • دفعات مشاهده مقاله: 326
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 250