بررسی تاثیر ارزش اقتصادی با رضایت مشتریان در شعب بانک ملی اراک
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش امور مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، واحد تهران (مرکزی)، اراک، ایران
- 2 دانشیار مدیریت بازرگانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، ایران
- 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران
چکیده
رضایت مشتری میزان مطلوبیتی است كه مشتری به خاطر خصوصیات مختلف محصول كسب می كنند. رضایت مشتری موجب وفاداری مشتریان می گردد و در نتیجه افزایش شهرت و اعتبار شركت همچنین افزایش سودآوری آتی شركت را به دنبال دارد تأمین رضایت مشتری زمانی حاصل می شود كه خواست واقعی مشتری تأمین شده و نیاز او در زمان معین و به روشی كه او می خواهد برآورده شود. این پژوهش به بررسی تاثیر ارزش اقتصادی با رضایت مشتریان در شعب بانک ملی اراک پرداخته است. لذا تحقیقی کاربردی است. روش گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد. در دستهبندی بر اساس ماهیت و روش گردآوری دادههای پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. اطلاعات مربوط به ادبیات نظری از روش کتابخانهای و دادههای آماری از روش میدانی جمعآوری شده. جامعه مورد نظر این پژوهش مشتریان در شعب بانک ملی اراک است که به علت در دسترس نبودن تعداد کل جامعه آماری از جوامع نامحدود استفاده میشود. با توجه به تعداد جامعه آماری تعداد نمونه به کمک جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر به دست آمد. دادههای به دست آمده از پرسشنامههای جمعآوری شده در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی تحلیل شد نتایج نشان داد که ارزش اقتصادی بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 326
- دفعات دانلود مقاله کامل : 250