تاثیر فروشنده و مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان با نقش واسطه اعتماد و رضایت مشتریان

  • سپیده خلفی 1
  • رضا بوبه رژ 2
  • 1 استادیار، دانشکده حسابداری و مالی، موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مالی، موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 23 (1401) , صفحه 395-411
چاپ شده: 1401-11-26

چکیده

تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر فروشنده و مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی اعتماد و رضایت مشتریان انجام گردیده است. روش پژوهش مورد استفاده، توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مصرف کنندگان محصولات غذایی، شوینده و سلولزی شهر تهران در سال 1401 بوده است. حجم نمونه برابر با 384 نفر و به روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است، بنابراین برای نمونه گیری از افراد در دسترس استفاده گردید. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه استاندارد بوده که اعتبار سنجی ابزار گردآوری داده ها، از طریق روایی محتوایی و برای برآورد نهایی از آزمون آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که فروشنده و مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت دارند؛ به عبارت دیگر فروشنده و مسئولیت اجتماعی با ایجاد اعتماد در مشتریان اثر مثبت در وفاداری مشتریان و افزایش سود دهی سازمان دارند.

کلمات کلیدی: فروشنده، مسئولیت اجتماعی، اعتماد مشتریان، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان

ارجاع به مقاله
خلفی س., & بوبه رژ ر. (1401). تاثیر فروشنده و مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان با نقش واسطه اعتماد و رضایت مشتریان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(23), 395-411. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1662

  • دفعات مشاهده مقاله: 404
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 406

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده