فروشگاه پاپآپ بهمنزلۀ یک سبک عملیات بینالمللیسازی خردهفروشی
- 1 گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
- 2 گروه مدیریت آموزش عالی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، اول توصیف ویژگیهای فروشگاه پاپآپ در یک بستر بینالمللی، دوم بررسی عوامل برانگیزانندۀ ی انتخاب آن و سوم تحلیل و بررسی نقش آن در روند بینالمللیسازی خردهفروشی است. نتایج اصلی جنبههای دیگری از فروشگاه پاپآپ بینالمللی را پوشش میدهند که تفاوتهای بین انتخاب FOM و سایر قالبهای فروشگاهی را نمایان میسازند. مشخصههای اصلی شامل مکان استقرار، طراحی و جو، آمیختۀ بازارپردازی و رویدادهای فروشگاهی هستند که برای جلبتوجه مصرفکننده خارجی بسیار خلاقانه هستند. انگیزههای انتخاب عبارتاند از: (1) آزمایش و تطبیق مفهوم با مصرفکنندگان خارجی ناآشنا با این مفهوم فروشگاهی، (2) افزایش و پایدارسازی نمایه بینالمللی برند خردهفروشی و (3) توسعه شبکههای ارتباطی با ذینفعان در بازارهای خارجی. نقشپردازی در فرآیند بینالمللیسازی خردهفروشی رویکرد پویایی است که با تغییر نقش از جایگزینی سبک در مرحله ورود به ترکیب سبک در مرحله بعدی توسعه اتخاذ میشود. نتایج حاصل از این تحقیق مشخصاً در ارتباط با نحوۀ تکوین مفهوم فروشگاه پاپآپ بینالمللی طی زمان خطمشیهایی را برای تحقیقات آتی پیشنهاد میدهند. این پژوهش برای مدیران خردهفروشی بینالمللی که مایل به انتخاب فروشگاه پاپآپ بهعنوان یک سبک عملیات بینالمللیسازی هستند رهنمودهایی را ارائه میدهد.
- دفعات مشاهده مقاله: 186
- دفعات دانلود مقاله کامل : 170