تأثیر فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی بیمه گزاران شرکت بیمه ایران استان گیلان

  • لیلا حق شناس قاضی محله 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش مدیریت تحول)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 162-182
چاپ شده: 1399-09-15

چکیده

هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی بیمه گزاران شرکت بیمه ایران استان گیلان می باشد. روش تحقیق بکار گرفته شده، توصیفی از نوع توصیفی بوده و از حيث هدف يك تحقيق كاربردي است. جامعه آماری تحقیق بیمه گزاران شرکت بیمه ایران استان گیلان که تعداد آنها 2340 نفر (با توجه به استعلامی که گرفته شده) می­باشد و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 269 نفر برآورد گردید و از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس استفاده گردید. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه استاندارد گرداوری شد و بوسیله نرم افزارهای Spss و Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست امده از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که کلیه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته و براین اساس فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر مشارکت سازمانی و اعتماد سازمانی تاثیر داشته و مشارکت سازمانی و اعتماد سازمانی بر رضایت شغلی تاثیر داشته و همچنین فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی با توجه به نقش میانجی مشارکت سازمانی و اعتماد سازمانی در بین بیمه گزاران شرکت بیمه ایران استان گیلان تاثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی: فرهنگ سازمانی، عملکرد رهبری، رضایت شغلی، مشارکت سازمانی، اعتماد سازمانی و شرکت بیمه ایران

ارجاع به مقاله
حق شناس قاضی محله ل. (1399). تأثیر فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی بیمه گزاران شرکت بیمه ایران استان گیلان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 162-182. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/558

  • دفعات مشاهده مقاله: 494
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 374