مدیریت بحران و نقش فناوری اطلاعات

  • فیروزه حاج علی اکبری 1
  • حسین اسدالهی 2
  • 1 استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، زنجان، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، زنجان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 90-101
چاپ شده: 1399-09-15

چکیده

بحران ها، حوادثی هستند که خرابی های زیادی بوجود آورده و باعث به خطر افتادن جان افراد می شوند. این خرابی ‌ها می ‌توانند به صورت منطقه‌ ای، مانند سیل، یا به صورت سراسری، مانند زلزله و آتشفشان، نمود پیدا کنند. حتی بحران‌ هایی نیز در حد جهانی، مانند مشکل سال ۲۰۰۰ رایانه ها، وجود دارند. با توجه به گسترش فناوری اطلاعات در تمام زمینه ها و نیز فواید بی شمار استفاده از آن، خصوصا در مواردی که حجم داده ها و پردازش آن ها بسیار بالا است، استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت بحران بسیار حیاتی است. این مقاله از نوع مروری مبتنی بر بررسی مقالات و مطالعات کتابخانه ای می باشد.

کلمات کلیدی: بحران، فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، سیستم های اطلاعاتی

ارجاع به مقاله
حاج علی اکبری ف., & اسدالهی ح. (1399). مدیریت بحران و نقش فناوری اطلاعات. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 90-101. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/554

  • دفعات مشاهده مقاله: 436
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 401