بررسی تاثیر بازارگرایی بر برندسازی و توسعه استارت آپ‌ها با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات

  • عادل مسلمیان 1
  • امیرمحمد رحمانی 2
  • بهرام یزدانی پرائی 3
  • سعیده امیری 4
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی،گرایش استراتژی، دانشگاه پیام نورمرکز بابل، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد الکترونیک، تهران، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد، مدیریت کسب‌وکار گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی هدف، ساری، ایران
  • 4 کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور استان مازندران مرکز ساری، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 498-517
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر برندسازی و توسعه استارت آپ‌ها با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه صاحبان استارتاپ‌ها در استان آذربایجان شرقی می‌باشند که تعداد آن ها 174 نفر است که بدین منظور 118 نفر از صاحبان استارتاپ‌ها به روش تصادفی در دسترس انتخاب و به پرسشنامه پژوهش پاسخ گفتند. پژوهش حاضر حاصل پژوهش میدانی است که از نظر هدف کاربردی و در دسته تحقیقات توصیفی قرار دارد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد می‌باشد که با طیف 5 ارزشی لیکرت سنجیده شده، بوده است. روایی محتوایی این پرسشنامه به تأیید خبرگان این حوزه رسیده و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. در پایان داده های بدست آمده از پرسشنامه پژوهش توسط آزمون معادلات ساختاری و در محیط نرم افزار اسمارت پی ال اس مورد تحلیل قرار گرفته و نتایج نشان داد که مدل مورد استفاده پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار است. نتایج نشان داد که بازارگرایی با ضریب تاثیر 0.63 بیشترین تاثیر را بر برندسازی استارت آپ دارد.

کلمات کلیدی: توسعه استارت آپ، برندسازی استارت آپ، بازارگرایی، پذیرش فناوری اطلاعات

ارجاع به مقاله
مسلمیان ع., رحمانی ا., یزدانی پرائی ب., & امیری س. (1404). بررسی تاثیر بازارگرایی بر برندسازی و توسعه استارت آپ‌ها با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 498-517. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3293

  • دفعات مشاهده مقاله: 31
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 19