تأثیر صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشی های دولت و دولت الکترونیک بر بهبود خدمات عمومی

  • مرضیه ابوالحسنی 1
  • 1 دانشجوی دکترا مدیریت دولتی، گرایش خط مشی گذاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، اصفهان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 428-447
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

یکی از شاخص­های مهم حاکمیت خوب مربوط به خدمات عمومی است که همیشه یک موضوع استراتژیک و جالب توجه به آن بوده است، این به این دلیل است که شرایط تغییر خدمات مورد نظر از انتظارات عمومی پیروی نکرده است. مردم همیشه خدمات عمومی با کیفیت را از دولت­ها درخواست می­کنند، حتی اگر این خواسته ها اغلب مطابق با انتظارات نباشند. اگر به مشکلات مختلف در اجرای خدمات عمومی توجه کنید، مشکل اصلی خدمات عمومی امروز مربوط به صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشی های دولت و نبود دولت الکترونیک در این زمینه می­باشد. از این رو هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشی­های دولت و دولت الکترونیک بر بهبود خدمات عمومی است. براي ارتقاء فرايند خط مشي گذاري خدمات عمومی از ايده­هاي کارکنان و خبرگان شاغل در این مراکز با ديدگاه هاي مختلف در تدوين خط مشي ها استفاده شود و زمينه براي مشارکت آن ها فراهم شود. ضروري است فضاي تعاملي مناسبي بين فعالان حوزه خدمات عمومی و خط مشي گذاران از يک سو و مجريان و خط مشي گذاران سازمان ايجاد شود. در ضمن با استفاده از فناوری اطلاعات نظیر رسانه هاي جمعي در تحليل و تبيين مسائل و شناسايي ايده ها و تحليل اطلاعات مي توان از ظرفيت تحليلي رسانه، آگاهي مصرف کننده نهايي را نسبت مسائل و مشکلات موجود در حوزه خدمات عمومی بالا برد و به ارتقاي ظرفيت خط مشي گذاري و محتواي خط مشي هاي در بخش خدمات عمومی کمک کرد.

کلمات کلیدی: صلاحیت دستگاه های دولتی، خط مشی های دولت، دولت الکترونیک، بهبود خدمات عمومی

ارجاع به مقاله
ابوالحسنی م. (1404). تأثیر صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشی های دولت و دولت الکترونیک بر بهبود خدمات عمومی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 428-447. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3289

  • دفعات مشاهده مقاله: 16
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 27