تأثیر صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشی های دولت و دولت الکترونیک بر بهبود خدمات عمومی
- 1 دانشجوی دکترا مدیریت دولتی، گرایش خط مشی گذاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده
یکی از شاخصهای مهم حاکمیت خوب مربوط به خدمات عمومی است که همیشه یک موضوع استراتژیک و جالب توجه به آن بوده است، این به این دلیل است که شرایط تغییر خدمات مورد نظر از انتظارات عمومی پیروی نکرده است. مردم همیشه خدمات عمومی با کیفیت را از دولتها درخواست میکنند، حتی اگر این خواسته ها اغلب مطابق با انتظارات نباشند. اگر به مشکلات مختلف در اجرای خدمات عمومی توجه کنید، مشکل اصلی خدمات عمومی امروز مربوط به صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشی های دولت و نبود دولت الکترونیک در این زمینه میباشد. از این رو هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر صلاحیت دستگاه های دولتی، اجرای خط مشیهای دولت و دولت الکترونیک بر بهبود خدمات عمومی است. براي ارتقاء فرايند خط مشي گذاري خدمات عمومی از ايدههاي کارکنان و خبرگان شاغل در این مراکز با ديدگاه هاي مختلف در تدوين خط مشي ها استفاده شود و زمينه براي مشارکت آن ها فراهم شود. ضروري است فضاي تعاملي مناسبي بين فعالان حوزه خدمات عمومی و خط مشي گذاران از يک سو و مجريان و خط مشي گذاران سازمان ايجاد شود. در ضمن با استفاده از فناوری اطلاعات نظیر رسانه هاي جمعي در تحليل و تبيين مسائل و شناسايي ايده ها و تحليل اطلاعات مي توان از ظرفيت تحليلي رسانه، آگاهي مصرف کننده نهايي را نسبت مسائل و مشکلات موجود در حوزه خدمات عمومی بالا برد و به ارتقاي ظرفيت خط مشي گذاري و محتواي خط مشي هاي در بخش خدمات عمومی کمک کرد.
- دفعات مشاهده مقاله: 16
- دفعات دانلود مقاله کامل : 27