پذیرش تکنیک‌های حسابداری مدیریت در بنگاه‌های کوچک و متوسط

  • سعید شهریاری 1
  • طاهره اسمعیلی 2
  • الهام به نوید 3
  • آرزو میراشه 4
  • 1 عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی کار، گروه مهندسی صنایع، ایران
  • 2 دانشجوی رشته حسابداری صنعتی، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد طالقان
  • 3 دانشجوی رشته حسابداری صنعتی، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد طالقان
  • 4 دانشجوی رشته حسابداری صنعتی، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد طالقان
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 10 (1398) , صفحه 70-79
چاپ شده: 1398-09-14

چکیده

دنیای امروز، عصر اطلاعات است و اهمیت اطلاعات بر کسی پوشیده نیست. وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه، رکن مهم پاسخ‌گویی و تصمیمات اقتصادی آگاهانه و از ملزومات بی‌بدیل توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. بازار سرمایه به عنوان موتور محرکه اقتصاد بر محور اطلاعات قرار دارد. جریان درست اطلاعات در این بازار منجر به اتخاذ تصمیمات صحیح و منطقی از سوی مشارکت‌کنندگان می‌شود و درنهایت، توسعه اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی را به ارمغان می‌آورد. گزارش‌گری مالی یک ابزار ارتباطی اصلی بین شرکت و گروه‌های مختلف ذینفع در شرکت است. منافع زیادی را که سیستم حسابدای مدیریت برای شرکت‌های تولیدی به همراه دارد، موجب شده تا این پژوهش با هدف بررسی پذیرش روش‌های حسابداری مدیریت در بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام گیرد. شرکت‌های کوچک و متوسط به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شوند. این که این شرکت‌ها در ارزیابی‌های مالی خود زیان‌ده نباشند و همواره در مسیر پیشرفت قدم بردارند نیازمند بررسی دقیق و حتی بازنگری در روش‌های مدیریتی و حسابداری می‌باشد.

کلمات کلیدی: حسابداری مدیریت، تکنیک‌های حسابداری مدیریت، بنگاه‌های کوچک و متوسط

ارجاع به مقاله
شهریاری س., اسمعیلی ط., به نوید ا., & میراشه آ. (1398). پذیرش تکنیک‌های حسابداری مدیریت در بنگاه‌های کوچک و متوسط. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(10), 70-79. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/262

  • دفعات مشاهده مقاله: 245
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 208