مروری برموانع و محدودیت های فراروی اجرای نظام مدیریت مشارکتی در مدارس و سازمانها
- 1 هنرآموز هنرستان شهید تهیدست، متوسطه دوم، اداره آموزش وپرورش منطقه گله دار، فارس، ایران
- 2 هنرآموز هنرستان شهید چمران، متوسطه دوم، اداره آموزش وپرورش منطقه گله دار، فارس، ایران
چکیده
هدف ازنگارش مقاله حاضر، بررسی مدیریت مشارکتی، مروری بر موانع ومحدودیت های اجرای آن درمدارس وسازمانها می باشد. مدیریت مشارکتی در واقع سیستمی است که در آن کارمندان یک سازمان، نقش انفعالی در تصمیم گیری به خود میگیرند؛ به عبارت دیگر، افراد مناسب، در زمانی مناسب، برای انجام یک کار مناسب، با هم مشارکت میکنند. در واقع این مشارکت، در کارهایی است که به خود آنها مربوط میشود، نوعی مشارکت آگاهانه و ارادی که در راستای تحقق و دستیابی به اهداف یک گروه است. اهدافی که همه افراد در پیامدهای آن سهیم هستند. به همین خاطر رویکردهای متفاوتی برای سیستمهای مدیریت مشارکتی به کار گرفته میشود. برخی از این نمونهها، تیم کاری مستقل، افزایش سطح مسئولیت در قبال کارمندان و حتی فرصتهای بهینه سازی حرفهای میباشد. مقاله حاضربرآن است تابه مفهوم مدیریت مشارکتی بپردازد. ابتدا مفهوم مدیریت مشارکتی موردبررسی قرارگرفته، سپس به انواع روش ها ومهارت های مدیریت مشارکتی وباید ها ونبایدهای آن اشاره شده وموانع ومحدودیت های فراروی اجرای نظام مشارکتی موردبررسی قرارمی گیردوپس ازتحلیل وبررسی مدیریت مشارکتی رهنمودهايي براي به کارگیری نظام مشاركتی ارائه می گردد.
- دفعات مشاهده مقاله: 126
- دفعات دانلود مقاله کامل : 130