تاثیر اجزاى مدیریت دانش بر نوآورى شرکت از طریق نقش میانجى کاربرد دانش

  • علی پناهی 1
  • حمید علیزاده 2
  • زهرا فعله قهرودی 3
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ايران
  • 2 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ايران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 914-930
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

در دنیای امروزی، توان سازگاری و اداره کردن تغییرات، عنصر اصلی موفقیت و بقای هر سازمان است و کسب این توانایی ها خود، مستلزم توجه سازمان به نوآوری است. سازمان هایی موفق هستند که خلاقیت و نوآوری، نوک پیکان حرکت آنان را تشکیل می دهد. هدف از انجام این تحقیق تاثیر اجزاى مدیریت دانش بر نوآورى شرکت از طریق نقش میانجى کاربرد دانش بوده است. پژوهش ازنظر هدف نوع کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی بود. بدین منظور این پژوهش به شیوه توصیفی در بین کارکنان تامین اجتماعی به عنوان جامعه آماری انجام شد که 212 نفر به صورت در دسترس، به عنوان نموه انتخاب شد. به منطور جمع آوری داده از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss و Smart Pls تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر نوآوری و کاربرد دانش تاثیر گذار است بعلاوه نتایج نشان داد اجزاى مدیریت دانش بر نوآورى شرکت از طریق نقش میانجى کاربرد دانش تاثیر معناداری دارند. 

کلمات کلیدی: مدیریت دانش، کاربرد دانش، نوآوری

ارجاع به مقاله
پناهی ع., علیزاده ح., & فعله قهرودی ز. (1403). تاثیر اجزاى مدیریت دانش بر نوآورى شرکت از طریق نقش میانجى کاربرد دانش. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 914-930. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2526

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0