تاثیر رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کار صنعت بیمه

  • علی شاهین پور 1
  • حسین قره بیگلو 2
  • لیلا حق شناس قاضی محله 3
  • 1 استاديار، گروه مديريت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامي واحد عجب شير، ايران
  • 2 استاديار، گروه مديريت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامي واحد عجب شير، ايران
  • 3 دانشجوي دكتري تخصصي، مديريت بازاريابي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد عجب شير، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 25 (1402) , صفحه 2163-2175
چاپ شده: 1402-06-30

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسي تاثير تاثیر رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کار صنعت بیمه بود. پژوهش از حيث هدف كاربردي واز نوع توصيفي بوده و جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه افرادی که از بیمه ایران استفاده می کنند را شامل می شود. این تحقیق برای نمونه گیری ازروش تصادفی ساده استفاده شد. نمونه مورد نیاز برای انجام این تحقیق بر اساس جامعه نامحدود وبا استفاده از فرمول کوکران بر آورد خواهد گردید که بر این اساس تعداد حجم نمونه برابر 384 نفر بود. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه بوده و جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش مدل سازي معادلات ساختاري استفاده شد. يافت ههاي پژوهش نشان داد كه ویژگی های سازمانی، ویژگی های مدیر، ویژگی های زیست محیطی، ویژگی های نوآوری بر رسانه های اجتماعی تاثير مثبت و معناداري دارد. همچنين رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کار تاثير مثبت و معناداري دارد.

کلمات کلیدی: ویژگی های سازمانی، ویژگی های مدیر، ویژگی های زیست محیطی، ویژگی های نوآوری، رسانه های اجتماعی، توسعه کسب و کار

ارجاع به مقاله
شاهین پور ع., قره بیگلو ح., & حق شناس قاضی محله ل. (1402). تاثیر رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کار صنعت بیمه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(25), 2163-2175. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2307

  • دفعات مشاهده مقاله: 54
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 48