تاثیر هوش تجاری بر بازاریابی با تاکید بر یادگیری مشارکتی در صنعت بیمه

  • سید سیامک موسوی 1
  • لیلا حق شناس قاضی محله 2
  • 1 عضو هیات علمی، مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی و توریسم)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 25 (1402) , صفحه 2151-2162
چاپ شده: 1402-06-30

چکیده

هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر هوش تجاری بر بازاریابی با تاکید بر یادگیری مشارکتی در صنعت بیمه می باشد. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی می باشد. در انجام تحقیقات مشابه اغلب از روش تحقیق توصیفی - پیمایشی استفاده می شود. هدف در تحقیق توصیف عینی، واقع بینانه و سیستماتیک ویژگی های یک موقعیت یا موضوع است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 85 نفر از کارکنان شرکت بیمه ایران شهر رشت بودکه به دلیل حجم کم جامعه آماری برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده گردید. روش گردآوری اطلاعات میدانی و از طریق پرسشنامه و با مطالعه منابع کتابخانه ای می­باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه هوش تجاری تام و الیویرا (2016)، پرسشنامه عملکرد بازاریابي آلروبي (2013) و پرسشنامه استاندارد یادگیری مشارکتي استیفان و همکاران (2007)، پرسشنامه استانداردعملکرد مالی لی (2006) و پرسشنامه استاندارد رفتار مشتریان بویل و مارتینز (2013) مي باشد. براي تجزيه و تحليل داده­هاي جمع­آوري شده از نرم افزار Spss 22 استفاده شد. نتایج بدست امده از تجزیه و تحلیل اماری تایید کننده تمام فرضیه های مورد بررسی در تحقیق حاضر می باشد.

کلمات کلیدی: هوش تجاری، بازاریابی، یادگیری مشارکتی، عملکرد مالی، رفتار مشتریان

ارجاع به مقاله
موسوی س. س., & قاضی محله ل. ح. ش. (1402). تاثیر هوش تجاری بر بازاریابی با تاکید بر یادگیری مشارکتی در صنعت بیمه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(25), 2151-2162. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2306

  • دفعات مشاهده مقاله: 68
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 70