بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش
- 1 دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
چکیده
هدف از مطالعه تحقیق حاضر بررسی بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان شوشتر می باشد. جامعه آماری جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهرستان شوشتر می باشد که تعداد 860 نفر می باشد. حجم نمونه 268 نفر تعیین شد. نفر بدست آمد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات پژوهشی توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. روش گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد که در این پژوهش از پرسشنامه پرسشنامه آوای سازمانی، میزان عدالت آموزشی، رهبری تحول گرا کری بارنت و دیگران(2001) بین پاسخگویان توزیع گشت. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار smartpls و مبحث معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج کلی نشان داد که بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان شوشتر شهرستان شوشتر رابطه وجود دارد. نتایج سایر فرضیات نشان داد؛ بین ترغیب ذهنی با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان شوشتر رابطه وجود دارد. بین نفوذ آرمانی با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان شوشتر رابطه وجود دارد.بین انگیزش الهام بخش با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و و پرورش شهرستان شوشتر رابطه وجود دارد.بین ملاحظه فردی با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان شوشتر رابطه وجود دارد.از این رو پیشنهاد می شود که رهبران تحول گرا بايد اعتماد كاركنان را نسبت به اهداف سازمان جلب كنند. بدين منظور، مديران بايد براي افزايش اعتماد كاركنان در سازمان، صداقت خود را با برقراري ارتباط باز با كاركنان نشان دهند. نسبت به تعهدات و وعده هاي خود پاي بند باشند.
- دفعات مشاهده مقاله: 70
- دفعات دانلود مقاله کامل : 76