جستاری در شيوه هاي تدريس كارامد و اثر بخش در فضاي مجازي

  • محمدحسن شکی 1
  • معصومه کیایی 2
  • 1 گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، قائم‌شهر، ایران
  • 2 دانشجوی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، قائم‌شهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 25 (1402) , صفحه 1936-1948
چاپ شده: 1402-06-30

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسي شيوه هاي تدريس كارآمد و اثر بخش در فضاي مجازي در بین معلمان پايه اول مدارس ابتدائي استان گيلان می باشد. این پژوهش کاربردی و از نظر روش توصیفی – از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان پايه اول مدارس ابتدائي استان گيلان به تعداد 680 نفر تشکیل می دهند. به منظور نمونه گیری از فرمول کوکران استفاده شده که بر اساس آن تعداد 246 نفر به عنوان نمونه به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روایی پرسشنامه توسط استاد راهنما و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ بررسی شد که برابر با 0.89 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t تک نمونه ای در نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج نشان می دهد که ارتباط دائم دانش آموز و معلم، یادگیری فعال دانش آموزان، ارائه بازخورد سریع دانش آموزان، تاکید بر زمان دانش آموزان، تفهیم انتظارات دوره آموزشی دانش آموزان و احترام به استعداد دانش آموزان در فضاي مجازي برای دانش آموزان پايه اول مدارس ابتدائي استان گيلان ارتقاء یافته است، اما متغییر همکاری و همیاری دانش آموزان در فضاي مجازي برای دانش آموزان پايه اول مدارس ابتدائي استان گيلان ارتقاء یافته نیست.

کلمات کلیدی: فضای مجازی، شيوه هاي تدريس، كارامد، اثر بخش

ارجاع به مقاله
شکی م., & کیایی م. (1402). جستاری در شيوه هاي تدريس كارامد و اثر بخش در فضاي مجازي. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(25), 1936-1948. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2131

  • دفعات مشاهده مقاله: 133
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 113