ارزیابی نقش برندینگ داخلی بر اثربخشی ارزش برند شرکت بیمه ایران

  • حمید علیزاده 1
  • علیرضا طیبی نیارکی 2
  • مهرک دزفولیان 3
  • حسن یکتا 4
  • 1 دانشجوی دکتری ، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد ،تهران مرکزی ، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری ، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد ،تهران مرکزی ، تهران، ایران
  • 3 دانشجوی دکتری ، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد ، تهران مرکزی ، تهران، ایران
  • 4 کارشناسی ارشد ، مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد ، تهران مرکزی ، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 134-149
چاپ شده: 1398-02-17

چکیده

دنیای رقابتی امروز، مشتریان محور اصلی هر کسب و کاری بوده و ارزش ویژه برند عامل اصلی در کسب مزیت رقابتی سازمان ها محسوب می شود، از این رو، در قلب راهبردهای موفقیت آمیز ارتباطات بازاریابی، موضع یابی برندینگ داخلی به گونه ای صورت می گیرد که جزء کلیدی راهبرد تجاری در جهت توسعه ارزش ویژه برند شوند. اين پژوهش با هدف بررسی تاثیر برندینگ داخلی بر اثربخشی ارزش برند در شرکت بیمه ایران  انجام شده است. کلیه مشتریانی که از خدمات شرکت بیمه ایران استفاده می کنند به عنوان جامعة آماري تحقيق انتخاب شدند كه با استفاده از روش نمونه گيري كوكران نمونة 384 نفري تعيين شد. اين پژوهش به روش توصيفي از نوع همبستگي اجرا شد و جمع آوري داده ها به كمك پرسشنامه انجام گرفت. براي سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه با مقياس طيف ليكرت استفاده شد. روايي ابزار تحقيق با استفاده نظرجمعي از صاحب نظران و متخصصان مورد تاييد قرار گرفت و پايايي پرسشنامه با استفاده از آلفاي كرونباخ 813/0 تاييد شد. براي برازش مدل از روش تحليل مسير و براي بررسي وضعيت فرضيه هاي تحقيق از مدل يابي ساختاري استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهند بازخورد از کارمندان (2.78)، ارتباطات درونی برند (3.08) و میزان برند‌گرایی سازمان (3.66) تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دارند. به علاوه نتایج نشان می دهد مقدار (GOF) محاسبه شده 1.41 می باشد که بر خوبی برازش مدل برای دادها دلالت دارد.

کلمات کلیدی: ارزش ویژه برند, برندینگ داخلی, باخوردکارمندان, ارتباطات درونی

ارجاع به مقاله
علیزاده ح., طیبی نیارکی ع., دزفولیان م., & یکتا ح. (1398). ارزیابی نقش برندینگ داخلی بر اثربخشی ارزش برند شرکت بیمه ایران. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 134-149. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/153

  • دفعات مشاهده مقاله: 296
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 267