نقش سرمایه فکری بر رفتار شهروندی سازمان با تاکید فرآیندهای خط مشی گذاری بر اساس نهج البلاغه (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهرستان شوشتر)

  • صابر ایروانی 1
  • 1 دانش آموخته رشته مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 190-220
چاپ شده: 1400-03-17

چکیده

هدف از انجام تحقیق حاضر؛ نقش سرمایه فکری بر رفتار شهروندی سازمان با تاکید فرآیندهای خط مشی گذاری بر اساس نهج البلاغه در آموزش و پرورش شهرستان شوشتر است. بر این اساس پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردی و از نظر نحوه ی گردآوری اطلاعات، پژوهشي توصیفي از نوع پیمایشي است. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان شوشتر می باشد که تعداد 192 نفر می باشد؛ بنابراین تعداد حجم نمونه 130 نفر می باشد. روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم افزار اسمارت pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان داد که سرمایه فکری بر رفتار شهروندی سازمان در آموزش و پرورش با تاکید فرآیندهای خط مشی گذاری بر اساس نهج البلاغه درآموزش و پرورش شهرستان شوشتر تأثیر دارد. همچنین نتایج سایر فرضیات نشان داد که سرمایه انسانی از طریق فرایند خط مشی گذاری (براساس نهج البلاغه) بر رفتار شهروندی سازمانی تأثیر دارد. سرمایه ساختاری از طریق فرایند خط مشی گذاری (براساس نهج البلاغه) بر رفتار شهروندی سازمانی تأثیر دارد. سرمایه ارتباطی از طریق فرایند خط مشی گذاری (براساس نهج البلاغه) بر رفتار شهروندی سازمانی تأثیر دارد.

کلمات کلیدی: سرمایه فکری، رفتار شهروندی سازمان، تاکید فرآیندهای خط مشی گذاری، نهج البلاغه، آموزش و پرورش شهرستان شوشتر

ارجاع به مقاله
ایروانی ص. (1400). نقش سرمایه فکری بر رفتار شهروندی سازمان با تاکید فرآیندهای خط مشی گذاری بر اساس نهج البلاغه (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهرستان شوشتر). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 190-220. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1524

  • دفعات مشاهده مقاله: 294
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 179