بررسی موانع و مشکلات خرید اینترنتی؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران غرب، ایران
چکیده
خرید اینترنتی یکی از مفاهیم مهم تجارت الکترونیک است که امروزه مورد استقبال عموم قرار گرفته است. صرفه جویی در زمان، تنوع و امکان مقایسه کالاها و خدمات و ... تنها بخشی از مزایای آن بشمار میروند. هدف پژوهش حاضر بررسی موانع و محدودیتهای خرید اینترنتی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد میباشد. نمونه آماری، شامل 360 نفر از دانشجویان این دانشگاه است که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامهای- بعنوان یکی از ابزارهای رایج تحقیق روش مستقیم برای کسب دادههاست-که توسط محقق طراحی گردیده است و برای بررسی روایی آن از روایی محتوایی استفاده شده است. بر این اساس پرسشنامه با نظر کارشناسان رفع ابهام و اصلاح شده و پرسشنامه نهایی آماده اجرا گردید. پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ (α=0.814) تعیین گردیده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج به دست آمده از آزمون t تک نمونهای نشان داد که متغیرهای دسترسی نابرابر به کامپیوتر، تحصیلات کامپیوتری، وضعیت اقتصادی، سن و امنیت در خرید اینترنتی به طور معنیداری تأثیر گذار هستند.
- دفعات مشاهده مقاله: 320
- دفعات دانلود مقاله کامل : 310