بررسی موانع و مشکلات خرید اینترنتی؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد

  • سجاد میرزائی کیا 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران غرب، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 1487-1497
چاپ شده: 1401-03-01

چکیده

خرید اینترنتی یکی از مفاهیم مهم تجارت الکترونیک است که امروزه مورد استقبال عموم قرار گرفته است. صرفه جویی در زمان، تنوع و امکان مقایسه کالاها و خدمات و ... تنها بخشی از مزایای آن بشمار می­روند. هدف پژوهش حاضر بررسی موانع و محدودیت­های خرید اینترنتی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد می­باشد. نمونه آماری، شامل 360 نفر از دانشجویان این دانشگاه است که به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده­اند. ابزار جمع­آوری داده­ها، پرسشنامه­ای- بعنوان یکی از ابزارهای رایج تحقیق روش مستقیم برای کسب داده­هاست-که توسط محقق طراحی گردیده است و برای بررسی روایی آن از روایی محتوایی استفاده شده است. بر این اساس پرسشنامه با نظر کارشناسان رفع ابهام و اصلاح شده و پرسشنامه نهایی آماده اجرا گردید. پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ (α=0.814) تعیین گردیده است و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج به دست آمده از آزمون t تک نمونه­ای نشان داد که متغیرهای دسترسی نابرابر به کامپیوتر، تحصیلات کامپیوتری، وضعیت اقتصادی، سن و امنیت در خرید اینترنتی به طور معنی­داری تأثیر گذار هستند.

کلمات کلیدی: خرید اینترنتی، کسب و کار الکترونیک، کالا و خدمات

ارجاع به مقاله
میرزائی کیا س. (1401). بررسی موانع و مشکلات خرید اینترنتی؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 1487-1497. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1332

  • دفعات مشاهده مقاله: 320
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 310