ارتقاء وفاداری مشتریان: تحلیلی بر مسئولیت اجتماعی بانک دی در تهران
- 1 دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش، کیش، ایران
- 2 استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامي، واحد کیش، گروه مدیریت، کیش، ایران
چکیده
هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان در بانک دی شهر تهران، می باشد. روش پژوهش مورد استفاده توصیفی و پیمایشی بود. برای انتخاب نمونه آماری از فرمول کوکران (جامعه نامحدود) استفاده می شود که حجم نمونه به دست آمده 384 میباشد و از روش تصادفی ساده استفاده شد. بدین ترتیب برای نمونهگیری از افراد در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد بود که اعتبارسنجی ابزار گردآوری داده ها، به وسیله روایی محتوایی و برای برآورد پایایی آنها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین برای آزمون فرضیههای تحقیق از نرمافزارهای spss و lisrel استفاده شد. یافته پژوهش نشان داد که مسئولیت اجتماعی بانک بر وفاداری مشتریان، رضایتمندی مشتریان، تصویر بانک، کیفیت خدمات در بانک دی شهر تهران تأثیر دارد. از سوی دیگر، کیفت خدمات بر وفاداری مشتریان بانک دی شهر تهران تأثیر ندارد. رضایتمندی مشتریان بر وفاداری آنان در بانک دی شهر تهران تأثیر ندارد و تصویر شرکت بر رضایتمندی مشتریان بانک دی شهر تهران تأثیر دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 240
- دفعات دانلود مقاله کامل : 200