بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده شرکت های دانشبنیان
- 1 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی و مدرس دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
- 2 کارشناس ارشد مهندسی صنایع، گرایش زنجیره تأمین و لجستیک، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
- 3 مدیر گروه و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
- 4 مدیر گروه و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده شرکتها است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 200 نفر از مدیران شرکتهای دانشبنیان مستقر در شهر تهران بوده که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای تعداد 132 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار PLS انجام پذیرفته است. روایی و پایایی تحقیق موید این است که ابزار تحقیق حاضر از اعتبار بالایی برخوردار میباشد. نتایج پژوهش حاکی از نقش مثبت و معنادار فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده شرکتهای دانشبنیان است. همچنین نتایج دیگر پژوهش نشان داد که قابلیت زیرساخت فناوری اطلاعات و مهارتهای فنی فناوری اطلاعات نیز نقش مثبت و معناداری بر بهبود کیفیت خدمات ارائه شده شرکتهای دانشبنیان دارند. از اینرو به مدیران شرکتهای دانشبنیان پیشنهاد میگردد تا در راستای بهبود کیفیت خدماتشان به فناوری اطلاعات و مولفههای آن توجه ویژهای داشته باشند.
- دفعات مشاهده مقاله: 317
- دفعات دانلود مقاله کامل : 305