بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر هماهنگی برند و مصرف کننده در برندهای لوکس

  • حمیدرضا شکری زاده 1
  • مرجان دریاباز 2
  • 1 دکتری مدیریت مالی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 104-131
چاپ شده: 1400-09-09

چکیده

امروزه برندها به عنوان مهم­ترین دارایی کسب و کارها تلقی می­شوند. ­برندها و شخصیت آن­ها مبنایی هستند که مصرف­کنندگان بر اساس آن­ها، محصولات و خدمات مختلف را شناسایی و پیوند می­دهند. ایجاد روابط پایدار با مصرف­کنندگان هدف اصلی بازاریابی برای اکثر شرکت­ها محسوب می­­شود؛ شرکت­های موفق دارای روابط مستحکمی بین برند و مصرف­کنندگانشان هستند، لذا روابطی که مصرف­کنندگان با برندهای مختلف برقرار می­کنند، اهمیت ویژه­ای در بازاریابی برقرار کرده است. در جامعه مصرف­کننده امروزی که امکان نشان دادن طرفداری برند برای مصرف­کنندگان به آسانی وجود دارد، برای صاحبان بازار فهم رفتارهایی که منجر به انتخاب برند می­­شوند، مهم است. این مطالعه به شناسایی و درک متغیرهای کلیدی (ابعاد تصویر برند، ادراک برند، انتظار برند، عشق به برند و محبت به برند) پرداخته است؛ هم­چنین در این مقاله به بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر هماهنگی برند و مصرف­کننده می­پردازد و ادبیات موجود در این زمینه را مورد مداقه قرار می­دهد.

کلمات کلیدی: هماهنگی برند و مصرف کننده، مصرف کننده، کالاهای پرستیژی، عشق به برند، محبت به برند، تصویر برند، ادراک برند، انتظار برند

ارجاع به مقاله
شکری زاده ح., & دریاباز م. (1400). بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر هماهنگی برند و مصرف کننده در برندهای لوکس. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 104-131. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1027

  • دفعات مشاهده مقاله: 171
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 199