بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر هماهنگی برند و مصرف کننده در برندهای لوکس
- 1 دکتری مدیریت مالی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران
چکیده
امروزه برندها به عنوان مهمترین دارایی کسب و کارها تلقی میشوند. برندها و شخصیت آنها مبنایی هستند که مصرفکنندگان بر اساس آنها، محصولات و خدمات مختلف را شناسایی و پیوند میدهند. ایجاد روابط پایدار با مصرفکنندگان هدف اصلی بازاریابی برای اکثر شرکتها محسوب میشود؛ شرکتهای موفق دارای روابط مستحکمی بین برند و مصرفکنندگانشان هستند، لذا روابطی که مصرفکنندگان با برندهای مختلف برقرار میکنند، اهمیت ویژهای در بازاریابی برقرار کرده است. در جامعه مصرفکننده امروزی که امکان نشان دادن طرفداری برند برای مصرفکنندگان به آسانی وجود دارد، برای صاحبان بازار فهم رفتارهایی که منجر به انتخاب برند میشوند، مهم است. این مطالعه به شناسایی و درک متغیرهای کلیدی (ابعاد تصویر برند، ادراک برند، انتظار برند، عشق به برند و محبت به برند) پرداخته است؛ همچنین در این مقاله به بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر هماهنگی برند و مصرفکننده میپردازد و ادبیات موجود در این زمینه را مورد مداقه قرار میدهد.
- دفعات مشاهده مقاله: 171
- دفعات دانلود مقاله کامل : 199