نقش تجارت الکترونیک بر عملکرد کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها)

  • نرجس نوربخش 1
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 59-82
چاپ شده: 1400-07-29

چکیده

هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیک بر عملکرد استارت آپ ها می باشد. کسب و کار الکترونیک در رابطه با فعالیت های طراحی، تولید، بازاریابی، توزیع، هماهنگی با تامین کنندگان و خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار می گیرد. نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق توصیفی، پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و کارشناسان شاغل در استارت‌آپ‌های ثبت شده در وب سایت استارت آپ شو مي­باشد حدود ۲۰۰ شرکت را شامل می شود؛ که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان ۱۲۷ شرکت انتخاب خواهد شد که روش نمونه‌گيري در اين پژوهش روش نمونه گیری در دسترس است. روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای، میدانی و ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه است که از روایی و اعتبار تایید شده برخوردار است. تحلیل داده های تحقیق و آزمون فرضیه ها با نرم افزار Smartpls انجام شده و نتایج نشاندهنده این است که کسب و کار الکترونیک بر عملکرد استارت‌آپ‌ها تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: کسب و کار الکترونیک، عملکرد، استارت آپ

ارجاع به مقاله
نوربخش ن. (1400). نقش تجارت الکترونیک بر عملکرد کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 59-82. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/978

  • دفعات مشاهده مقاله: 890
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 608