بازاریابی سبز بعنوان مزیت رقابتی و عامل افزایش فروش محصول

  • فاطمه متاجی نیموری 1
  • زینب سادات دانشی نیا 2
  • 1 مدرس دانشگاه علامه محدث نوری، دانشجوی دکتری مدیریت
  • 2 دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه علامه محدث نوری
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 143-158
چاپ شده: 1400-04-10

چکیده

در دهه ­ی گذشته تغییرات ریشه ­ای در ترجیحات مصرف کنندگان در جهت محصولات سبز همراه با ظهور مصرف کنندگان سبز، مکانیزم های بازار را برای سازمان­ها و محصولات جدید سازگار با محیط زیست برانگیخته است. با آشکار شدن مسایل و مشکلات زیست­محیطی که امروزه نسل بشر را به خود گرفتار کرده است، لزوم توجه به این مقوله بیش از پیش ضرورت یافته است. درک رابطه بین استراتژی زیست محیطی شرکتی و رقابت شرکتی برای محققان بازگانی معاصر، سیاست­گذاران و متخصصین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از آن می توانند بعنوان مزیت رقابتی در شرایط بازار جدید استفاده نمایند. در این تحقیق سعی داریم تمام موارد و ابعاد بازاریابی سبز را بعنوان یک عامل مهم افزایش فروش محصولات از طریق مطالعات کتابخانه­ ای بررسی نماییم.

کلمات کلیدی: بازایابی سبز، مزیت رقابتی، تصمیم خرید، رفتار مصرف کننده، آمیخته بازاریابی سبز، برند محیط زیستی، برچسب محیط زیستی

ارجاع به مقاله
متاجی نیموری ف., & دانشی نیا ز. س. (1400). بازاریابی سبز بعنوان مزیت رقابتی و عامل افزایش فروش محصول. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 143-158. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/833

  • دفعات مشاهده مقاله: 286
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 339