بررسي تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی سازگاری هدف متقابل کارکنان (مطالعه موردی: شركت برق منطقه اي زنجان)

  • بهروز عباسی 1
  • داود قلویسی 2
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش داخلی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 51-70
چاپ شده: 1397-11-09

چکیده

امروزه به علت افزایش رقابت در عرصه تجارت داخلی وخارجی, توجه بنگاه ها و موسسات به حفظ مشتریان فعلی وجذب هرچه بیشتر مشتریان سود آور افزایش یافته است. لذا برای جلب رضایت واعتماد مشتریان می بایست کارمندانی راضی ووظیفه شناس تربیت کرد تابتوان خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه داد. در تحقیق موجود به بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی سازگاری هدف متقابل کارکنان در شركت برق منطقه اي زنجان پرداخته شده است. روش تحقیق در این مطالعه  توصیفی _پیمایشی از نوع علی انتخاب شد. جامعه آماری به تعداد 450 نفر بوده که نمونه, براساس روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از فرمول کوکران, به تعداد 206 انتخاب شد. ابزار گر آوری داده ها, دو پرسشنامه استاندارد, شامل: پرسشنامه بازاریابی داخلی و پرسشنامه رضایت مشتری  و پرسشنامه محقق ساخته بود. «روش تجزیه وتحلیل داده ها », با استفاده از آمار توصیفی (شامل: فراوانی, درصد, میانگین وانحراف معیار) و آمار استنباطی از طریق  نرم افزارSPSS  و LISREL انجام شد. « نتایج تحقیق»  نشان داد که بین بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان, بین بازاریابی داخلی بر سازگاری هدف متقابل کارکنان، بین سازگاری هدف متقابل کارکنان بر رضایت مشتریان, تاثیر معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: بازاریابی داخلی, سازگاری هدف متقابل كاركنان, رضایت مشتریان

ارجاع به مقاله
عباسی ب., & قلویسی د. (1397). بررسي تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی سازگاری هدف متقابل کارکنان (مطالعه موردی: شركت برق منطقه اي زنجان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 51-70. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/82

  • دفعات مشاهده مقاله: 412
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 267