نقش پیش بینی کننده گی مدیریت بازاریابی در چابکی سازمانی

  • نرگس چگینی 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 53-60
چاپ شده: 1400-04-01

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی پیش­بینی چابکی سازمانی بر اساس مدیریت بازاریابی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران بازاریابی شعب دیجی کالا شهر تهران در در سال 1400بودند. حجم نمونه 100 نفر از این‏ افراد بر اساس فرمول پلنت و به شیوه نمونه‏گیری در دسترس(اجرای آنلاین) انتخاب‌ و به پرسشنامه مدیریت بازاریابی محقق ساخته(R-MMMQ) و پرسشنامة چابکی سازمانی(OAQ) شریفی و ژانگ(1999) پاسخ دادند. داده‏های جمع­آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد که بین مدیریت بازاریابی با چابکی سازمانی رابطه معنادار وجود دارد(01/0>p). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز آشکار کرد که 1/42 درصد از واریانس چابکی سازمانی به وسیله مدیریت بازاریابی تبیین می‏شود. در مجموع نتایج حاکی از آن است که مدیریت بازاریابی در پیش‌بینی چابکی سازمانی نقش اساسی و مهمی دارند.

کلمات کلیدی: مدیریت بازاریابی، چابکی سازمانی.

ارجاع به مقاله
چگینی ن. (1400). نقش پیش بینی کننده گی مدیریت بازاریابی در چابکی سازمانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 53-60. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/814

  • دفعات مشاهده مقاله: 298
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 225