نقش پیش بینی کننده گی مدیریت بازاریابی در چابکی سازمانی
- 1 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی پیشبینی چابکی سازمانی بر اساس مدیریت بازاریابی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران بازاریابی شعب دیجی کالا شهر تهران در در سال 1400بودند. حجم نمونه 100 نفر از این افراد بر اساس فرمول پلنت و به شیوه نمونهگیری در دسترس(اجرای آنلاین) انتخاب و به پرسشنامه مدیریت بازاریابی محقق ساخته(R-MMMQ) و پرسشنامة چابکی سازمانی(OAQ) شریفی و ژانگ(1999) پاسخ دادند. دادههای جمعآوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره تحلیل شد. یافتهها نشان داد که بین مدیریت بازاریابی با چابکی سازمانی رابطه معنادار وجود دارد(01/0>p). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز آشکار کرد که 1/42 درصد از واریانس چابکی سازمانی به وسیله مدیریت بازاریابی تبیین میشود. در مجموع نتایج حاکی از آن است که مدیریت بازاریابی در پیشبینی چابکی سازمانی نقش اساسی و مهمی دارند.
- دفعات مشاهده مقاله: 298
- دفعات دانلود مقاله کامل : 225