بررسی تأثیر ظرفیت نوآوری برعملکرد صادرات از طریق نقش میانجی تجربه بین المللی در شرکت فولاد مبارکه
- 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئين زهرا، ايران
- 2 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئين زهرا، ايران
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ظرفیت نوآوری برعملکرد صادرات از طریق نقش میانجی تجربه بین المللی در شرکت فولاد مبارکه پرداخته است تحقيق حاضر شامل کلیه مدیران و کارکنان در شرکت فولاد مبارکه میباشد. حجم نمونه بااستفاده از فرمول كوكران 217 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر نمونهگيري تصادفی ساده ميباشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 869.0 و روايي ابزار با روش محتوايي و سازه مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که در سطح اطمینان 95% تاثر متغیرهای نوآوری در تحقیق و توسعه، نوآوری در بازاریابی، نوآوری در تولید، نوآوری در یادگیری، نوآوری سازمانی نوآوری در استفاده از منابع و نوآوری استراتژیک برعملکرد صادراتی معنادار شده است. با توجه به اين كه مقدار آماره تی خارج بازه بحرانی است، با احتمال 95/0 تایید شده است. همچنین نتیجه فرضیه میانجی نشان میدهد تجربه بین المللی از طریق تجربه بین المللی بر عملکرد صادراتی تاثیرگذار است. با این حال مدیران فوالاد مبارکه می بایست در جهت توسعه نوآوری در منابع صادراتی به صورت منظم نقاط قوت و ضعف رقباي خود را شناسايي كنند. به بررسي منظم متغيرهاي بازارريابي (قيمت، محصول و جزآن) رقباي خود بپردازند.
- دفعات مشاهده مقاله: 607
- دفعات دانلود مقاله کامل : 530