تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان براساس مدل سروکـوال (مطالعه موردی: شعب بانک ملی شهرستان بندرانزلی)

  • سیده شیوا سیدعلیپور 1
  • 1 کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین الملل بندرانزلی، مدرس موسسه آموزش عالی مهر آیین بندر انزلی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 6 (1397) , صفحه 153-162
چاپ شده: 1397-08-09

چکیده

خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروز است و بانک­ها به عنوان یکی از مهم­ترین سازمان­های خدماتی، هدایت و پشتیبانی بسیاری از فعالیت­های اقتصادی جامعه را بر عهده دارند. در واقع آنچه بقا و تداوم فعالیت مؤسسات مالی بویژه بانک­ها را  تضمین می­کند، ارائه خدمات در شکل مطلوب و مطمئن و متناسب است تا بتواند با برآوردن انتظارات و خواسته­های مشتریان، رضایت و وفاداري آنان را موجب شوند. این تحقیق با هدف ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق بانک های ملی شهرستان بنــدرانزلی می­باشد و حجم نمونه آن مشتریان بانک ملی شهرستان بندرانزلی بوده که از طریق فرمول جامعه نامحدود به تعداد 422 نفر انتخاب گردید. جهت آزمون فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری و آزمون همبستگی و رگرسیون و آزمون فریدمن جهت رتبه بندی استفاده گردیده است. نتایج بدست آمده حاکی از تأیید تمامی فرضیه­های این تحقیق داشت و در رتبه­بندی ابعاد این تحقیق بعد عوامل محسوس دارای بالاترین رتبه در میان ابعاد دیگر بود.

کلمات کلیدی: کیفیت خدمات, رضایت مشتری, ابعاد کیفیت خدمات, سروکوال

ارجاع به مقاله
سیدعلیپور س. ش. (1397). تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان براساس مدل سروکـوال (مطالعه موردی: شعب بانک ملی شهرستان بندرانزلی). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(6), 153-162. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/73

  • دفعات مشاهده مقاله: 389
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 516