تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان براساس مدل سروکـوال (مطالعه موردی: شعب بانک ملی شهرستان بندرانزلی)
- 1 کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین الملل بندرانزلی، مدرس موسسه آموزش عالی مهر آیین بندر انزلی
چکیده
خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروز است و بانکها به عنوان یکی از مهمترین سازمانهای خدماتی، هدایت و پشتیبانی بسیاری از فعالیتهای اقتصادی جامعه را بر عهده دارند. در واقع آنچه بقا و تداوم فعالیت مؤسسات مالی بویژه بانکها را تضمین میکند، ارائه خدمات در شکل مطلوب و مطمئن و متناسب است تا بتواند با برآوردن انتظارات و خواستههای مشتریان، رضایت و وفاداري آنان را موجب شوند. این تحقیق با هدف ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق بانک های ملی شهرستان بنــدرانزلی میباشد و حجم نمونه آن مشتریان بانک ملی شهرستان بندرانزلی بوده که از طریق فرمول جامعه نامحدود به تعداد 422 نفر انتخاب گردید. جهت آزمون فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری و آزمون همبستگی و رگرسیون و آزمون فریدمن جهت رتبه بندی استفاده گردیده است. نتایج بدست آمده حاکی از تأیید تمامی فرضیههای این تحقیق داشت و در رتبهبندی ابعاد این تحقیق بعد عوامل محسوس دارای بالاترین رتبه در میان ابعاد دیگر بود.
- دفعات مشاهده مقاله: 389
- دفعات دانلود مقاله کامل : 516