شناسایی عملکردهای بازاریابی هدفمند با رویکرد مدیریت دانش مشتری با تحلیل روش DEMATEL
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
- 2 استادیار گروه مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور
چکیده
رویکردهای بازاریابی هدفمند و بهکارگیری عملکردهای آن یک چالش مهم در رقابت کسب وکار شده است. بهای بالای دانش مشتری و درکی که سازمانها از اهمیت رضایت مشتری کسب کردهاند، آنها را به سمت بازاریابی هدفمند سوق میدهد. حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنها از اهداف یک بازاریابی هدفمند است، زیرا جامعه کنونی دریافته است که برای جذب مشتری و حفظ جایگاه خود در بین مشتریان در فضای بهشدت رقابتی امروزه نیازمند برنامهریزی و استفاده از یک استراتژی قوی هست. سازمانها نياز به اطلاعاتي درباره اينكه مشتريانشان چه كساني هستند، انتظارات و نيازهاي آنها چيست و چگونه بايد نيازهاي آنها را برطرف كرد، دارند. سازمان بهراحتی میتواند لیست مشتریان خود را با توجه به میزان خرید، نوع سلیقه و در صورت تنوع زیاد اجناس مورد عرضه از طرف سازمان، با توجه به نوع کالا مشتریان را طبقهبندی نماید و سعی نماید با داشتن مطلوبیت مناسب در کالا مشتریان را قانع به خرید از خود نماید. با توجه به اهمیت شناخت عملکردهای بازاریابی این مقاله به شناسایی و تحلیل مؤلفههای اصلی بازاریابی هدفمند با رویکرد مدیریت دانش مشتری پرداخته است. در همین راستا شمایی از عوامل تأثیرگذار دانش مشتری و مؤلفههای سازنده بر یک بازاریابی هدفمند را ارائه خواهیم داد. سپس با طراحی یک مدل مفهومی آیتمهای مهم و اثرگذار بازاریابی هدفمند همراه با رویکردهای مدیریت دانش مشتری را بهصورت خلاصه موردبحث قرار میدهیم.
- دفعات مشاهده مقاله: 424
- دفعات دانلود مقاله کامل : 371