بررسی رابطه¬ی کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان با توجه به نقش میانجی ارزش ادراک شده، رضایت دانشجویان و تصویر ذهنی برند

  • امیر اخوان فر 1
  • یاسر مقصودی گنجه 2
  • سمیه وظیفه خواه 3
  • میثم عاقلی 4
  • 1 دکتری مدیریت، استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، جمهوری اسلامی ایران
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)
  • 3 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه پیام نور
  • 4 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 6 (1397) , صفحه 49-68
چاپ شده: 1397-08-09

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه­ی کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان با توجه به نقش میانجی ارزش ادرک شده، رضایت دانشجویان و تصویر­ذهنی برند در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد . جامعه آماری شامل دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 97-96  به تعداد 10000 نفر می­باشد. حجم نمونه به روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای و مطابق با جدول کرجسی –مورگان 384 نفر انتخاب گردید. روش گردآوری داده­ها از روش کتابخانه­ای و میدانی بوده است. درروش میدانی از پرسشنامه­های استاندارد کیفیت خدمات پاراسورمان و زیتهامل، تصویر ذهنی برند زیتهامل و سلنز، ارزش ادراک شده زیتهامل و چوی، رضایت استنک و همکاران و وفاداری زیتهامل و همکاران  استفاده شده است. برای انجام آماره­های توصیفی از نرم افزار spss وبرای انجام تحلیل استنباطی از نرم افزار  Smart PLSاستفاده شده است. یافته­ها نشان داد که بین کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان رابطه­ی مثبت و معناداری وجود دارد و ارزش ادراک شده، رضایت دانشجویان و تصویر ذهنی برند رابطه ی بین کیفیت خدمات و وفاداری دانشجویان را میانجی­گری می­نمایند.

کلمات کلیدی: کیفیت خدمات, رضایت دانشجویان, تصویرذهنی برند, ارزش ادراک شده, وفاداری دانشجویان

ارجاع به مقاله
اخوان فر ا., مقصودی گنجه ی., وظیفه خواه س., & عاقلی م. (1397). بررسی رابطه¬ی کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان با توجه به نقش میانجی ارزش ادراک شده، رضایت دانشجویان و تصویر ذهنی برند. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(6), 49-68. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/66

  • دفعات مشاهده مقاله: 428
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 400