بررسی رابطه¬ی کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان با توجه به نقش میانجی ارزش ادراک شده، رضایت دانشجویان و تصویر ذهنی برند
- 1 دکتری مدیریت، استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، جمهوری اسلامی ایران
- 2 دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)
- 3 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه پیام نور
- 4 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان با توجه به نقش میانجی ارزش ادرک شده، رضایت دانشجویان و تصویرذهنی برند در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد . جامعه آماری شامل دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 97-96 به تعداد 10000 نفر میباشد. حجم نمونه به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای و مطابق با جدول کرجسی –مورگان 384 نفر انتخاب گردید. روش گردآوری دادهها از روش کتابخانهای و میدانی بوده است. درروش میدانی از پرسشنامههای استاندارد کیفیت خدمات پاراسورمان و زیتهامل، تصویر ذهنی برند زیتهامل و سلنز، ارزش ادراک شده زیتهامل و چوی، رضایت استنک و همکاران و وفاداری زیتهامل و همکاران استفاده شده است. برای انجام آمارههای توصیفی از نرم افزار spss وبرای انجام تحلیل استنباطی از نرم افزار Smart PLSاستفاده شده است. یافتهها نشان داد که بین کیفیت خدمات با وفاداری دانشجویان رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد و ارزش ادراک شده، رضایت دانشجویان و تصویر ذهنی برند رابطه ی بین کیفیت خدمات و وفاداری دانشجویان را میانجیگری مینمایند.
- دفعات مشاهده مقاله: 428
- دفعات دانلود مقاله کامل : 400