ارزیابی عوامل مؤثر بر اعتماد به بانکداری تلفن همراه با تمایل مصرف کنندگان به استفاده از آن

  • کوثر شاکری 1
  • فرشیده ضامنی 2
  • مجید فتاحی 3
  • 1 دانشجوی دکتری گروه مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری،ایران.
  • 2 دانشیارگروه مدیریت، ،دانشگاه آزاد اسلامی ،ساری ،ایران.
  • 3 استادیار گروه مدیریت، ،دانشگاه آزاد اسلامی ،ساری ،ایران.
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 6 (1397) , صفحه 20-32
چاپ شده: 1397-08-09

چکیده

هدف اصلی از انجام این تحقیق ارزیابی عوامل مؤثر بر اعتماد به بانکداری تلفن همراه با تمایل مصرف‌کنندگان به استفاده از آن در شعب بانک ملت شهر ساری می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مشتریان بانک ملت می‌باشند که تجربه استفاده از بانک‌داری تلفن همراه را داشته باشند. پژوهش حاضر از نوع  تحقیقات توصیفی - پیمایشی بوده است و همچنین بر مبنای شیوه گردآوری داده‌ها، تحقیق حاضر کمی است که به کمک پرسشنامه داده‌های تحقیق گردآوری شده است نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان،  تعداد 384 نفر می باشد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه و جهت آزمون نرمال بودن داده‌ها از آزمون کولموگروف- اسمیرونوف، و ضریب همبستگی اسپیرمن برای تعیین رابطه بین متغیرهای تحقیق به کمک نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته‌ها حاکی از آن است که عوامل تأثیرگذار بر اعتماد مصرف‌کنندگان به بانک‌داری تلفن همراه، با تمایل مصرف‌کنندگان به استفاده از بانک‌داری تلفن همراه ارتباط مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: اعتماد به بانک‌داری تلفن همراه, کیفیت خدمات, کیفیت اطلاعات

ارجاع به مقاله
شاکری ک., ضامنی ف., & فتاحی م. (1397). ارزیابی عوامل مؤثر بر اعتماد به بانکداری تلفن همراه با تمایل مصرف کنندگان به استفاده از آن. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(6), 20-32. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/64

  • دفعات مشاهده مقاله: 393
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 327