بررسی تأثیر انتظارات مسئولیت اجتماعی اخلاقی و اقتصادی بر رفتار شرکتها

  • علی امیری 1
  • عبدالرحمن عرفان نیا 2
  • 1 استادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، بندرعباس، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، بندرعباس، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 15 (1399) , صفحه 94-112
چاپ شده: 1399-11-18

چکیده

هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر انتظارات مسئولیت اجتماعی اخلاقی و اقتصادی بر رفتار شرکتها در شرکت ایرانس می باشد. پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از نظر جمع آوری اطلاعات از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را 120 نفر از کاربران شرکت ایرانسل تشکیل داده اند. در این پژوهش برای دستیابی به اطلاعات لازم جهت تعیین صحت‌وسقم هر یک از فرضیه‌ها از گردآوری اطلاعات به‌وسیله پرسشنامه استفاده‌شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز با استفاده از Spss و PLS انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد انتظار CSR اقتصادی با نابرابری اخلاقی درک شده از رفتار شرکتها ارتباط منفی دارد. انتظار CSR اخلاقی با نابرابری اخلاقی درک شده از رفتار شرکتها ارتباط مثبت دارد. انتظار CSR اقتصادی، انتظار CSR اخلاقی و نابرابری اخلاقی درک شده با انگیزه موقعیتی در حل مسئله ارتباط مثبت دارد. انگیزه موقعیتی در حل مسئله با احتمال مصرف کننده در انجام رفتارهای ارتباطی فعال جستجوی اطلاعات، انتقال اطلاعات و پیشگیری اطلاعات ارتباط مثبت دارد.

کلمات کلیدی: انتظار CSR اقتصادی، نابرابری اخلاقی درک شده، انتظار CSR اخلاقی، انگیزه موقعیتی در حل مسئله، جستجوی اطلاعات، انتقال اطلاعات، پیشگیری اطلاعات

ارجاع به مقاله
امیری ع., & عرفان نیا ع. (1399). بررسی تأثیر انتظارات مسئولیت اجتماعی اخلاقی و اقتصادی بر رفتار شرکتها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(15), 94-112. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/618

  • دفعات مشاهده مقاله: 342
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 284

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده