تأثیر طراحی بصری تبلیغات وب بر افزایش خرید آنلاین

  • سید احمد سیدی مطلق 1
  • 1 دکترای مدیریت کسب و کار DBA، دانشگاه MITD، تفلیس، گرجستان
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 1-14
چاپ شده: 2020-11-24

چکیده

امروزه، اینترنت به یک بستر گسترده و عظیم برای انجام بسیاری از معامله های تجاری و رسانه ای قوی جهت بازاریابی تبدیل شده است. آمارها نشان مي دهند كه تعداد كاربران اينترنت و تمايل به خريد و فروش از طريق اينترنت افزايش يافته است. بر این اساس، هدف اصلی در این پژوهش، تأثیر طراحی بصری تبلیغات وب بر افزایش خرید آنلاین می باشد. این پژوهش، از لحاظ نوع تحقیقات، پژوهشی توصیفی پیمایشی می باشد. با استفاده از روش (میدانی) پیمایشی با بهره گیری از ابزار پرسشنامه ی محقق ساخته به ارزیابی مؤلفه های پژوهش که حاصل از ادبیات موضوع می باشند و در ارتباط با متغیرهای مورد مطالعه می باشد پرداخته شد وسپس داده‌های پژوهش از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفت. از شاخص‌های آمار توصیفی مانند فراوانی و درصد، برای توصیف اطلاعات مربوط به ویژگی‌های عمومی پاسخ‌دهندگان مراجعان و مشتریان شهر تهران که خرید اینترنتی و آنلاین داشته اند از قبیل سطح تحصیلات، سن و سابقه خرید اینترنتی استفاده شد و همچنین در ادامه برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم‌افزار SPSS 22 و از آزمون میانگین (one sample t.test) استفاده شد؛ و سپس با استفاده آزمون فرضیات نتیجه شد که بعد بصری تبلیغات با تغییر رفتار شناختی افراد، تغییر رفتار عاطفی افراد، تغییر در میزان اعتماد افراد و تغییر در نگرش افراد دارای سطوح سنی و تحصیلی مختلف بر قصد خرید آنان تاثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی: طراحی بصری، اینترنت، وب، تبلیغات، خرید آنلاین

ارجاع به مقاله
سیدی مطلق س. ا. (2020). تأثیر طراحی بصری تبلیغات وب بر افزایش خرید آنلاین. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 1-14. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/544

  • دفعات مشاهده مقاله: 293
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 259