نقش بافتار یادگیری پالا در نوآوری سازمانی شعب بانک سپه استان فارس

  • مهدی اسماعیلی 1
  • احمدرضا بیاتی 2
  • سعید منصوریان طبائی 3
  • محمد حسین مسعودی 4
  • 1 دکترای مدیریت آموزشی، واحد بین الملل دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
  • 2 کارشناس ارشد حقوق، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
  • 3 کارشناس ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
  • 4 کارشناس ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 20-36
چاپ شده: 1399-08-17

چکیده

امروزه سازمان ها برای دوام و بقا و در جهت حفظ مزیت رقابتی خود لازم است روش ها و دانش منسوخ خود را کنار گذاشته و از دانش و تکنولوژی های نوین استفاده نمایند. در این راستا بافتار یادگیری پالا نقش مهمی را در بروز نوآوری در ارائه خدمات در سازمان های خدماتی از جمله بانک ها ایفا می کند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی می‎باشد. هدف پژوهش بررسی نقش بافتار یادگیری پالا در نوآوری سازمانی شعب بانک سپه استان فارس می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه کارکنان شعب بانک سپه استان فارس به تعداد 1182 نفر می باشد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است و حجم نمونه با روش نمونه‎گیری خوشه ای ساده و با استفاده از فرمول کوکران تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، از آزمون تي تك نمونه اي، روش ماتریس ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که میزان بافتار یادگیری پالا در شعب بانک های سپه استان فارس پایین تر از حد مطلوب می باشد. میزان نوآوری سازمانی در هر سه بعد نوآوری سازمانی اعم از بعد تولید، فرایند و مدیریتی - اداری پایین تر از حد مطلوب است؛ که بافتار یادگیری پالا در بانک های سپه استان فارس پیش بینی کننده مثبت و معنی دار بعد تولید از ابعاد نوآوری سازمانی در شعب بانک های سپه استان فارس می باشد.

کلمات کلیدی: بافتار یادگیری پالا، نوآوری سازمانی، نوآوری در تولید، نوآوری در فرایند، نوآوری مدیریتی – اداری

ارجاع به مقاله
اسماعیلی م., بیاتی ا., منصوریان طبائی س., & مسعودی م. ح. (1399). نقش بافتار یادگیری پالا در نوآوری سازمانی شعب بانک سپه استان فارس. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 20-36. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/531

  • دفعات مشاهده مقاله: 356
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 271