بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها از طریق یک نقش تعدیلکننده بازاریابی رسانه ای اجتماعی در عملکرد پایدار بنگاه های تجاری
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، دانشکده علوم انسانی، گروه حسابداری، واحد فارسان، دانشگاه آزاد اسلامی، فارسان، ایران
- 2 دانشیار دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور، واحد تهران غرب، تهران، ایران
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، تبیین و بررسی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها از طریق نقش تعدیلکننده بازاریابی رسانهای اجتماعی در عملکرد پایدار بنگاههای تجاری میباشد. جهت نیل به هدف فوق، نمونهای آماری مشتمل بر 157 شرکت از مؤسسات و سازمانهای حسابرسی در بازة زمانی سال 1397 انتخاب گردید و اطلاعات آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، برای پردازش دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزارهای (3.2.8) PLS و (20) Spss استفاده شده است. در این پژوهش، برای جمعآوری اطلاعات جهت آزمون فرضیهها از پرسشنامه استفاده شد که روایی پرسشنامه با استفاده از روش روایی محتوا مورد تایید قرار گرفت و برای ارزیابی پایایی پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که چنانچه بیش از 7% باشد بیانگر این است که پرسشنامه از پایایی مطلوبی برخوردار است. پژوهش فوق از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ ماهیت به دلیل اینکه به توصیف وضعیت متغیرها و تاثیر آنها میپردازد جزء پژوهشهای توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی و تحلیل عاملی تاییدی، تحلیل مسیر و تحلیل مدل است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین مسئولیت پذیري اجتماعی و عملکرد پایدار رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و همچنین برنامه بازاریابی رسانهاي اجتماعی و عملکرد پایدار یک شرکت ارتباط بین شرکتهاي مسئولیت پذیري اجتماعی را تعدیل میکند و بین بازایابی رسانهاي اجتماعی و عملکرد پایدار رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 359
- دفعات دانلود مقاله کامل : 638