بررسی تأثیر تصویر مقصد بر قصد بازدید مجدد گردشگران از طریق بازاریابی رابطه مند

  • سهیلا ثابت سروستانی 1
  • فضل ا... کاظمی 2
  • 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
  • 2 استادیار، گروه مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 27-37
چاپ شده: 1399-07-24

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تصویر مقصد بر قصد بازدید مجدد گردشگران با نقش میانجی بازاریابی رابطه مند است. روش پژوهش توصیفی و همبستگی بوده و جامعه آماری این پژوهش شامل بازدیدکنندگان از بنای تاریخی مسجد نصیر الملک شیراز بوده که بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید و روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس است. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه های استاندارد سنجش تصویر مقصد امامی و همکاران (1393)، قصد بازدید مجدد گردشگران سبکبار و همکاران (1393) و بازاریابی رابطه مند عباسی (1382) بوده است. روایی پرسشنامه ها از طریق محتوایی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از طیف لیکرت (پنج بخشی) و نرم افزار Smart Pls2 می باشد. تحليل داده ها حاكي از تاثیر مثبت و معنادار تصویر مقصد بر قصد بازدید مجدد گردشگران از طریق بازاریابی رابطه مند می باشد.

کلمات کلیدی: تصویر مقصد، قصد بازدید مجدد گردشگران، بازاریابی رابطه مند

ارجاع به مقاله
ثابت سروستانی س., & کاظمی ف. ا. (1399). بررسی تأثیر تصویر مقصد بر قصد بازدید مجدد گردشگران از طریق بازاریابی رابطه مند. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 27-37. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/519

  • دفعات مشاهده مقاله: 267
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 294