بررسی تأثیر مدیریت استعداد بر بازاریابی داخلی (مطالعه موردی: بانک ملت شعبه های شهر شیراز)

  • سحر شبانی 1
  • علیرضا انوری 2
  • 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت اجرایی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
  • 2 استادیار، گروه مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 17-26
چاپ شده: 1399-07-24

چکیده

امروزه در اقتصاد جهاني، دانش به عنوان مهمترين سرمايه جايگزين سرمايه هاي مالي و فيزيكي شده است و فضاي كسب و كار مبتني بر دانش، نيازمند رويكردي است كه دارايي نامشهود جديد سازماني مانند نوآوري هاي نيروي انساني، روابط با مشتريان، ساختار سازماني و... را در بر مي گيرد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت استعداد بر بازاریابی داخلی است. روش پژوهش توصیفی و همبستگی بوده و جامعه آماری این پژوهش شامل 950 نفر از کارکنان بانک ملت شعب شهر شیراز می باشد، نمونه آماری این پژوهش بر اساس جدول مورگان تعداد 274 نفر پیشنهاد می‌گردد که از طریق روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس مورد پرسش قرار می گیرند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه های استاندارد سنجش مدیریت استعداد و بازاریابی داخلی بوده است. روایی پرسشنامه ها از طریق محتوایی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از طیف لیکرت (پنج بخشی) و نرم افزار لیزرل و اس. پی. اس. اس. می باشد و همچنین با استفاده از آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس و همچنین با استفاده از رگرسیون به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته شده است. تحليل داده ها حاكي از تاثیر مثبت و معنادار تاثیر مدیریت استعداد بر بازاریابی داخلی می باشد.

کلمات کلیدی: مدیریت استعداد، بازاریابی داخلی، بانک ملت

ارجاع به مقاله
شبانی س., & انوری ع. (1399). بررسی تأثیر مدیریت استعداد بر بازاریابی داخلی (مطالعه موردی: بانک ملت شعبه های شهر شیراز). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 17-26. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/518

  • دفعات مشاهده مقاله: 359
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 297