بررسی تأثیر شخصیت برند و ارزش ادراک شده بر وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر)

  • مقصود دشمن کش کورعباسلو 1
  • سمیه صائب نیا 2
  • محمدرضا حسین اوغلی خیاوی 3
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، مشگین شهر، ایران
  • 2 مدرس دانشگاه، گروه مدیریت موسسه آموزش عالی نوین، اردبیل، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، مشگین شهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 14 (1399) , صفحه 22-33
چاپ شده: 2020-09-17

چکیده

امروزه نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموماً نکته اصلی و مرکزی فعالیت‌های بازاریابی شده است در صورتی که اگر ویژگی‌های برند به درستی شناخته و تعریف شوند می‌توانند سبب وفاداری مشتریان گردد؛ لذا پژوهش حاضر به بررسی تأثیر شخصیت برند و ارزش درک شده بر وفاداری مشتریان می پردازد؛ جامعه آماري شامل كليه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که از گوشی همراه سامسونگ استفاده می کنند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر با 384 نفر به دست آمد که بر اساس روش نمونه‌گیری غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند.  به‌منظور اندازه‌گیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روايي پرسشنامه به‌صورت روایی صوری و پايايي پرسشنامه نیز با ضريب آلفاي کرونباخ بررسي گرديد. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش رگرسیون  با نرم افزار SPSS20 انجام گرفت. نتايج نشان داد که شخصیت برند بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین ارزش ادراک شده بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد و نهایتا در آخر پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت موجود ارائه گردید.

کلمات کلیدی: شخصیت برند، ارزش درک شده، وفاداری مشتریان، گوشی همراه سامسونگ، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر

ارجاع به مقاله
دشمن کش کورعباسلو م., صائب نیا س., & حسین اوغلی خیاوی م. (2020). بررسی تأثیر شخصیت برند و ارزش ادراک شده بر وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(14), 22-33. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/486

  • دفعات مشاهده مقاله: 560
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 316